Гончар Галина Михайлівна
Дата народження: 16 вересня 1958 р.
Освіта: вища педагогічна (Рівненський державний педагогічний інститут  імені 
Д.З. Мануїльського, 1990 р.)
Спеціальність за дипломом: «Педагогіка, психологія дошкільна»
Кваліфікація: викладач дошкільної педагогіки та психології, методист по дошкільному вихованню
Стаж безпосередньої педагогічної роботи – 40 років
Керує закладом з 1984 року
Своєю метою діяльності визначає створення у дошкільному закладі належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти, гармонійного фізичного, духовно-морального, емоційно-ціннісного, художньо-естетичного, креативного потенціалів розвитку дошкільників.
Керівництво роботою дошкільного закладу здійснюється відповідно до Статуту та річного плану роботи.
Я, як завідувач, забезпечую:
- реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;
- дію від імені закладу, представляю його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах та громадських організаціях;
- у межах своєї компетенції видаю накази, обов’язкові для виконання працівниками закладу.
В своїй роботі і в житті намагаюсь дотримуватись таких правил:
1. Якщо виник несумнів, як вести себе по відношенню до іншої людини, стараюсь поставити себе на місце тієї людини.
2. Не нав’язую своїх думок і смаків іншим.
3. Не дозволяю собі грубі, безапеляційні судження.
4. Ні з ким не обговорююособистістосункиколег.
5. Ніколи ні з ким не з’ясовую відносин у присутності сторонніх осіб.
6. Не ставлю колег у незручне становище при сторонніх, роблю вигляд, що не помічаю їхніх промахів.
7. Прагну берегти та поважати самолюбство і гідність інших людей, бути толерантною за будь-яких обставин.
8. У будь-якій конфліктній ситуації вчуся знаходити і пропонувати розумне оптимальне рішення для врегулювання конфлікту.
9. Намагаюсь мати тверду життєву позицію з будь-якого питання, грамотно, культурно її відстоювати.
10. У будь-якій життєвій ситуації пам’ятаю про те, що я – педагог та керівник, з якого беруть приклад інші.
11. Пам’ятаю золоте правило етики: ставлюсь до людей так, як би  я хотіла, щоб вони ставились до мене.
Як керівник закладу володію методами пізнання, вмінням бачити та розв’язувати професійне завдання, орієнтуватися в сучасних методиках та програмах, навчати  інших,  обґрунтовувати та передавати досвід. Оперую знаннями дошкільної педагогіки, дитячої психології, вікової фізіології, санітарії та гігієни. Дотримуючись  вимог Базового компонента, організовую розроблення та впровадження Концепції розвитку дошкільного навчального закладу, річного плану роботи, розробляю заходи щодо пошуку та впровадження найбільш досконалих та ефективних методів роботи, заохочую творчі пошуки педагогічних працівників, використовую різні форми співпраці з батьками.
           Щоденно не перестаю переживати відчуття,  яке з’явилося, коли вперше  переступила поріг дошкільного закладу. Там, всього лиш за мить, всього лиш за крок, було все звичайне і буденне: люди, будинки, дерева. А тут раптом опиняєшся в іншому світі, де іншими стають чи, можливо, здаються речі, відтінки, звуки. Тут навіть аура інша, добра і благодатна, бо тут на тебе звідусіль споглядає казка…
           Такі-от дивовижно хвилюючі враження неодмінно чекають  на вас, коли переступите поріг нашого  сільського  дошкільно закладу «Золотий ключик», що знаходиться на території Рокитнівської сільської ради, що на Рівненщині. Адже не дарма і пріоритетним напрямком роботи колектив установи  обрав художньо-естетичний розвиток дитини, бо все тут нагадує казку…
        Згідно цього напряму колектив нашого садочка наполегливо працює над створенням належних умов для розвитку творчих здібностей дошкільників, а саме: над забезпеченням необхідного оснащення навчально-виховної роботи, створенням естетичного розвивального середовища, здійсненням варіативності змісту та форм організації художньо-естетичної діяльності дітей.
    З часу заснування дитячого садка пройшло багато етапів саморозвитку та самовдосконалення. Сучасний заклад змінив свою назву і пріоритети. Сьогодні він навчає і виховує 100 дітей віком від 3 до 6 років.
У державі, що будується на демократичних засадах, виховання дитини є справою всього суспільства, яке має не тільки визнати право малюка на щасливе дитинство, а й створити для нього реальні умови.
Тому під керівництвом завідувача Гончар Г.М. за кошти засновника - Рокитнівської сільської ради, спонсорську та батьківську допомогу, щорічно створюються та покращуються  умови для фізичного, психічного розвитку маленьких рокитнівчан, їх виховання та навчання. Протягом 2004 – 2005троків був проведений капітальний ремонт всього приміщення дошкільного закладу, системи водопостачання, каналізаційної системи, тепломережі, побудовано газову котельню, проведено капітальне перекриття даху, у кімнатах всіх груп замінено сантехнічне обладнання, проведено столярні роботи, замінено вікна, придбані меблі у кабінет медсестри, кабінет завідувача, методичний кабінет, замінено меблі на трьох групах, закуплено спортивне обладнання в спортзал, на харчоблок – холодильник, електроплиту, кухонні меблі, замінені штори на вікна, килимове покриття в усі групові кімнати. Для художньо-естетичного виховання дітей було придбано музичний центр, «Ямаху», телевізор, мультимедійний проектор, обладнано театральну кімнату, виготовлено ляльки для дитячих вистав.
             Імідж керівника і його команди впливає на позитивний імідж дошкільного закладу. Результативність роботи всього колективу залежить від кожного члена та скоординованої роботи всіх працівників. Найважливішими цінностями для нашого колективу є дитина і педагог, здатний розвивати задатки, талант, здійснювати соціальний захист своїх вихованців, зберігати індивідуальність.  Щоб посісти гідне місце на ринку освітніх послуг, колектив закладу прагне перетворити дитячий садок на будинок радості та дива, а тому наш девіз – «Творчість вихователя – запорука розвитку творчих здібностей дітей. Головна турбота – ДИТИНА, забезпечення її інтересів та потреб,виявлення і розвиток здібностей»
За третину століття плідної педагогічної діяльності в дошкільному навчальному закладі створено свій стиль, традиції та особливості організації навчально-виховного процесу.
Зміст навчально-виховного процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти, державними програми «Українське дошкілля», «Впевнений старт».
Червоною ниткою через усю навчально-виховну роботу проходить принцип інтеграції, комплексності, який підпорядковує завдання всіх розділів програми єдиній меті – цілісному розвитку особистості в процесі художньо-естетичної діяльності, яка здійснюється за двома критеріями:
  • формування естетичного смаку в дітей на заняттях та в повсякденному житті – це образотворча діяльність у куточках художньої творчості, свята, розваги, тематичні виставки дитячих робіт у групах;
  • робота з обдарованими дітьми в гуртку образотворчого мистецтва, де забезпечується індивідуальна, творча активність дітей за блоками мистецької діяльності.
           Багато уваги в дошкільному закладі приділяється театралізованій діяльності дітей. Такий вид діяльності зорієнтований на розвиток інноваційної особистості та креативності у дітей. Діти з задоволенням розігрують драматизації, з великим бажанням виконують сольні номери, з задоволенням приймають участь у виготовленні елементів костюмів для вистави.
            Для розвитку творчих здібностей малюків у нас створені оптимальні умови: гарно і сучасно обладнаний музичний зал, наявність різноманітного обладнання, чудових декорацій, костюмів, музичного центру. Музично-естетична діяльність в ДНЗ розглядається як основний засіб творчого розвитку дитини. На конкурсі Інтернет – порталу рейтингу освітніх закладів України в 2016 році наша музична зала зайняла почесне ІІ місце серед кращих  міських дошкільних закладів.
             Форми і методи роботи, які використовує музичний керівник передбачає особистісно-зорієнтоване включення дитини в освітньо-виховний процес який спрямований на художньо-естетичний розвиток дитини. Широкі можливості для розвитку дитячої творчості дають гуртки які працюють в установі. Так в гуртку "Веселі нотки" - діти вчаться милуватись музикою та володіти голосом. А в театральному гуртку "Казочка" - навчаються діти бути справжніми артистами. Відчувається, що спільна робота музичного керівника, вихователів і дітей надала можливість досягти бажаних результатів у вирішенні задач загального музичного розвитку дітей. Вихованці гуртків приймають активну участь у різних заходах району.
А основними принципами, які визначають зміст роботи з художньо-естетичного  виховання закладу є колективне співробітництво педагогів та батьків.
             Педагогічний колектив закладу сприяє підвищенню психологічної компетентності батьків, щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання та виховання через проведення днів відкритих дверей, практичних семінарів, творчих звітів, батьківських зборів по групах, інформацію у батьківських куточках, підготовку усних журналів для батьків, групове та індивідуальне консультування, розробку домашніх завдань для батьків, перегляд тематичних ранків. Пропонуємо здоровий спосіб життя за «круглим столом», спортивні свята та розваги. Залучаємо батьків до активної участі у заходах, що проводяться в дошкільному закладі, які передбачають співробітництво, співтворчість вихователів дітей і батьків.Проводимо і  спільну господарську діяльність – суботники, цільову допомогу.  Мета нашого співробітництва з родинами – допомогти батькам зрозуміти і сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які ґрунтуються на повазі на особистості дитини, розвитку її в процесі художньо-естетичної діяльності.
                 Педагоги нашого закладу – це єдиний творчий колектив – команда однодумців, що мають високий професійний рівень. У навчально-виховний процес закладу впроваджується кращий досвід роботи педагогів України, сучасні наукові досягнення, нові педагогічні технології. Підвищенню професійного рівня та педагогічної майстерності педагогів  сприяє відвідування різноманітних районних методичних заходів, основна мета яких – надання реальної, діючої допомоги. Під час проведення педрад, семінарів використовуються інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи, які перш за все вчили вихователів організовувати самостійну пошукову роботу в мікрогрупах з метою розв’язання певної проблеми, відкрито обмінюватися думками, діяти разом, поважати та прислухатися до думки інших, аналізувати конкретні ситуації, приймати необхідні рішення. Педагогічний колектив розглядає всі ці форми роботи як спеціальний комплекс практичних заходів, що базуються на досягненнях науки й передового педагогічного досвіду й спрямовані на всебічне підвищення компетентності й професійної майстерності кожного педагога, розвиток і підвищення  творчого потенціалу всього колективу загалом. Як наслідком цього є те, що колектив закладу разом з вихованцями беруть активну участь у суспільному житті села Рокитне, виступають з концертами, демонструють творчі роботи на сільських та міських  виставках, беруть участь у регіональних, науково-практичних конференціях
Щороку педагогічний колектив закладу бере активну участь у проведенні районних та обласних конкурсах, ярмарках-виставках педагогічних ідей та технологій. Матеріали подані на обласні конкурси отримують нагороди різного ступеня. Так, в 2010 році в другому етапі обласного огляду-конкурсу «Кращий дошкільний навчальний заклад» ми отримали  І – місце серед сільських дошкільних закладів, за що  нагороджені дипломом управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та матеріальними цінностями для покращення та поновлення матеріальної бази дошкільного закладу.
Провідним видом діяльності в дошкільному закладі є ігрова діяльність. Практика показує, що гра перетворює процесс навчання на цікаву, захоплюючу пригоду. Гра орієнтує малюка в соціальній дійсності, виховує в нього прагнення до суспільно значущої і суспільно оцінюваної діяльності. Тому в нашому закладі приділяється велика увага різноманітним ігровим вправам, які пропонуються дітям як під час занять, так і протягом дня, діти багато швидше  засвоюють матеріал, працюють із більшим зацікавленням.
        Проблема формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я дітей дошкільного віку була, є і завжди буде актуальною.     Тому  пріоритетним напрямком в роботі з дошкільниками є і  екологічне виховання.   Спираючись на поради  В.О. Сухомлинського, спрямовуємо роботу на те, щоб діти з перших днів перебування в дошкільному закладі вчились розуміти і бачити красу навколишнього світу, рідної природи, свого краю, усвідомлювати моральний сенс міжлюдських взаємин та уміння бачити себе частинкою природи, пам'ятаючи, що «...музика природи – це те джерело, з якого людина черпає енергію...». Це доводить і територія закладу, адже він для дітей є справжнім розвивальним середовищем, оазисом дитячого здоров'я, натхнення у праці, веселої посмішки, радіс­ного сміху і щасливого дитинства.
          Тому прогулянки територією закладу носять розвивальний характер, де провідним методом виступає спостереження у поєднанні з екоіграми, природоохоронною діяльністю, читанням літературних творів на природничу тематику.
           Територія дитячого садка – затишний куточок, оздоблений, завдяки творчій фантазії вихователів та батьків, цікавими сюжетними композиціями, пісочницями, гойдалками, спортивним знаряддям. В нашому садку створене багате предметно-розвиваюче середовище для організації ефективного навчально-виховногопроцесу: всі групи оснащені необхідними меблями, обладнанням, іграми та іграшками у відповідності до віковихособливостей та вимогам програми.
Погіршення екологічної ситуації в країні, недоброякісне і незбалансоване харчування, часті распіраторні захворювання, спричинені гіподинамією та нераціональною побудовою рухового режиму, непопулярність здорового способу життя серед населення призводять до погіршення увесь цивілізований світ, який усе більше схиляється до думки, що найбільшою цінністю для самої людини і суспільства є її життя та здоров’я дітей.
На високому рівні у нас проводиться профілактично-оздоровча робота. З урахуванням віку дітей розроблена та ефективно впроваджується  система загартування, що включає: ранкову гімнастику з коригувальними вправами, гімнастику пробудження,  дихальну гімнастику, коригувальні вправи з профілактики сутулості, плоскостопу, ходьба босоніж, обливання ніг, вологе обтирання тіла, дозований біг, пішохідні переходи тощо. Педагогічний коллектив творчо застосовує нетрадиційні види оздоровлення: точковий масаж за А.О. Уманською  та кульковий масаж  рук, що підвищує стійкість організму до різного виду захворювань.
В закладі обладнана спортивна зала, де в достатній кількості зібраний спортивний інвентар, де задля підвищення інтересу  дітей до фізичної культури, стимулювання різноманітної рухової активності розроблено і активно використовується нестандартне фізкультурне обладнання, яке заохочує дітей випробовувати свої сили, зміцнює впевненість у собі, викликає позитивні емоції. Що може бути важливішим, ніж здоров’я дитини. Педагоги нашого закладу вважають, що фізична культура – не тільки вправи, нормативи, а ще й валеологічні знання: берегти своє здоров’я. Діти з великим бажанням і радістю відвідують спортивну залу. Їх манять заняття з фізкультури чи аеробіки, які перетворились на захоплюючу цікаву гру. Збуджено і весело триває заняття-гра: спітнілі рожеві личка дітей променіють задоволенням. В 2014 році по підсумках проведення І етапу Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання району наш заклад отримав І місце.
             Щоб діти по-справжньому пізнали свій народ та інші народи, вони мають змалечку вивчати історію, мову, культуру. Першочергове завдання нашого закладу – патріотичного виховання дошкільників. Навчаємо і виховуємо   почуття любові й поваги кожної дитини до найближчих їй людей формуємо не менш ціннісне ставлення до усталених у суспільстві морально-етичних норм, до Батьківщини, українського народу, до рідної землі, поваги до людей праці, інтерес до історії своєї країни. Майже жодне поняття про Батьківщину маленьким дітям ще не доступні. Тому художньо-естетичне спрямування розвитку дошкільників як умова створення психологічного здоров'я полягає в тому, щоб підготувати ґрунт для них, виростити дитину в атмосфері, насиченій живими образами, яскравими барвами його Батьківщини.
             Ми починаємо цю роботу з ознайомлення дошкільнят з найближчим оточенням, з тим, що найбільш близько і зрозуміло маленькій дитині: моя сім'я, мій дім, мій дитячий садок, моє село, моя країна. 
         Пізнаючи історію рідного краю, граючи з народними іграшками, діти засвоюють мудрість народу, його духовне багатство, доброту, життєлюбність, віру в справедливість, необхідність сумлінної праці, поваги до людини, бережливе ставлення до природи.
Ще одним важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення дітей до народознавства – вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками побуту: житло, одяг, народна іграшка, народних ремесел: гончарство, вишивка, килимарство, лозоплетіння; символів: верба і калина, вінок, рушник. Саме для цього у нашому дошкільному закладі оформлена українська світлиця, де зібрані старовинні вишивки, картини, речі побуту наших дідів і прадідів, прабабусь.
Разом з тим, коллектив працює над створенням позитивного іміджу нашого дошкільного закладу і тому в2013 році у нас з’явився власний сайт. Розробили ми його самостійно, інформація розрахована, в першу чергу, на батьків наших вихованців, а також на коллег з нашого району та зівсієї України. Цікаві статті, фотогалерея, форум – все це сприяє відкритості дошкільного навчального закладу, залученню батьків та громадськості  до життя їх дітей в закладі.
Тепер ми маємо можливість спілкуватися з батьками, використовуючи Інтернет, що дуже зручно у наш час. Наш сайт, в першу чергу, адресований тим, хто зацікавлений у гармонійному і всебічному розвиткусвоєїдитини.
На нашому сайті ви зможете:
  • дізнатися  останні новини дошкільного навчального закладу та його досягнення;
  • знайти інформацію про дитячий садок та його колектив;
  • ознайомитися із життямдітей у групах;
  • прочитати поради фахівців: завідувача, вихователя-методиста, вихователів, психолога, інструктора з фізкультури, музичного керівника та медично їсестри; переглянути фотоматеріали.
Все, що створено в дошкільному закладі – це частинка душі і серця всього колективу на чолі з завідувачем, для якого головним є прагнення, щоб дошкільний заклад був тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоровя, реалізовувати свої здібності та нахили, а головне  - радісно та щасливо жити.