Свято для зайчаток

Свято для зайчаток
Математична розвага для дітей молодшої групи
Мета:  вправляти дітей у розрізненні й називанні площинних та об'ємних геометричних фігур. Закріплювати знання про поняття «великий» і «маленький», заохочувати до вживання їх у мовленні. Сприяти виникненню позитивних емоцій. Розвивати сміливість, спритність. Виховувати товариськість.
Матеріал: шапочки зайчиків з вушками; макети хатинок різної форми: круглої, квадратної, трикутної, геометричні фігури: круги, квадрати, трикутники; дві морквини різного розміру; «чарівна торбинка» з об’ємними та площинними геометричними фігурами з прикріпленими до них ниточками (щоб почепити на ялинку); яскраво оздоблена рукавичка, персонажі для вистави настільного театру «Рукавичка».
Хід розваги
Музична зала оформлена як зимовий ліс, у кутку – ялинка і пеньок. На пеньочку сидить Зайчик (дорослий). Під веселу музику діти заходять до зали, роздивляються навкруги.
Ведуча
У зимовому лісочку
На засніженім пеньочку
Зайченя сидить сумне.
Гей, маленьке, що таке?
Зайчик
Як же тут не сумувати?
Ні з ким в лісі цім пограти!
Ведуча
Гратись дуже полюбляють наші діти.
Може, вас на зайченят перетворити?
Залюбки у лісі погулаємо,
Разом Зайчика порозважаємо!
Ведуча пропонує дітям «перетворитися на зайченят», надівши вушка – шапочки.
Ведуча. У всіх є заячі вушка? В Іринки є, у Іванка є теж…Кожен узяв по одній шапочки, і всім вистачило, бо шапочок та діток – порівну! Нумо, зайченята, по лісу всі стрибати!
Під веселу музику діти довільно стрибають по землі.
Зайчик
Зайченята в гості завітали –
Веселіше тут у лісі стало!
Нумо вітатися! (Вітається з дітьми за руку)
Ой, які холодні лапки!
Слід зігрітись нам, малятка!
Діти довільно танцюють під музику.
Ведуча
Важко довго у снігу нам танцювати,
Та не варт і на морозі замерзати.
Що ж робить? Де від морозу нам сховатись?
Ще не хочеться додому повертатись.
Зайчик. І не треба! У нашому лісочку є чудові хатинки, у них можна і погрітися, і від вовка хижого сховатися.
Діти підходять до макетів трьох хатинок.
Ведуча. Ось одна хатка. На яку геометричну фігуру вона схожа? (На круг). Ось друга. Яку фігуру ця хатинка вам нагадує? (Квадрат). А ось і третя. Яка вона?
(Трикутна).
Зайчик. А ось і ключі від хаток (роздає дітям геометричні фігури). Подивіться на свої ключі. До яких хатинок вони підходять? Зайдіть до своїх хаток! Добре там? Затишно? Не тісно? (відповіді дітей). А хто швидше до мене на галяву пристрибає? (Діти стрибають до Зайчика).
Ведуча. Гляньте-но, хто до нас підкрався! (Показує іграшкового вовка). Скільки зайчиків на галявину пристрибало? Марія – зайчик, Олександр – зайчик… Багато зайчиків. А вовчиків скільки? (Один). Зате який хижий та лютий! Хоче всіх зайчат спіймати!
Зайчик. Е ні, ми будемо тікати!

Гра «Зайці та вовк»
На слова ведучої: «Зайчики гуляють, стрибають, за кущики заглядають – чи не йде вовк?» - діти виконують відповідні рухи. Коли вихователь промовляє:
«Тікайте, вовк іде, - «вовк» вискакує, намагається піймати когось, а
«зайченята» мають забігти кожен до своєї хатки, орієнтуючись на ключ – фігуру.
Ведуча. Нікого вовчик не спіймав, бо зайченята спритні. Чому ти, зайчику, заховався саме в цій хатині? (Спонукає дітей  до відповіді, що форма ключика відповідає формі хатки).
Гра повторюється, щоразу хатинки міняються місцями.

Гра «День і ніч»
Ведуча. Сонечко світило ясно, і зайчатка грались разом. А потім настала ніч…
(під спокійну музику діти зображують що сплять). Стало сонечко вставати. Час виходити гуляти! (Звучить весела музика, зайчата починають  стрибати). Знов весь день зайчата грались, танцювали і сміялись. Аж настала ніч! (Діти вдають, що сплять).
Зайчик. Відпочили, зайченята? Спостерігав я за вами, милувався. Ось цей зайчик – молодець був найкращий стрибунець. І це також спритний зайчик – теж чудовий пострибайчик. (Вибирає з-поміж дітей найвищого і найнижчого «зайчиків»). Хочу вам за це гостинці подарувати!
Ведуча. Діти, а чи знаєте ви, що полюбляють їсти зайчики? (Відповіді дітей)
Зайчик. Великому зайчику я дам велику морквину, а маленькому стрибунцеві – маленьку. Підходь-но сюди, маленький зайчику. (Дитина підходить). Зараз знайду моркву в торбинці… Ось тобі, великий зайчику, велика морквина.
Ведуча. Нащі зайченята – дуже добрі малята. Самі моркву не з’їдять, усіх зайчиків пригостять. У групі поріжемо морквинку на частинки, щоб усім дісталося по шматочку!
Зайчик. А зараз прикрасимо ялинку!

Гра «Назви фігуру»
Зайчик. У моїй чарівній торбині щось є. Ану ж, діставайте!
Кожна дитина дістає картку з зображенням певної площинної чи об’ємної геометричної фігури з прикріпленою ниточкою, називає її. Потім Зайчик загадує загадки, а ті діти, у кого в руках фігури-відгадки, підходять і чіпляють їх на ялинку.
Чотири має він кути
Його не можна покотить
І ще чотири сторони
Всі однієї довжини.
(Квадрат)
Ця фігура ніби м’яч:
Котиться, іде ускач
Вся гладенька, без кутів.
Хто впізнать її зумів?
(Куля)
Олівці Петрусь узяв,
Швидко щось намалював:
Хоч крути, а хоч верти –
Має тільки три кути.
(Трикутник)
Ведуча
Ялинка в нас не новорічна,
Ялинка в нас математична!
Чому вона математична, як гадаєте?
Чим прикрашена?
Скільки на ялинці кругів (квадратів, трикутників)?
Зустріч з казкою
Сюрпризний момент: під ялинкою ведуча знаходить рукавичку. Запитує в дітей, з якої вона може бути казки. Демонструє персонажів вистави настільного театру «Рукавичка».
  • Хто першим оселився в рукавичці?
  • Якою пристрибала жабка?
  • Хто прибіг останнім?


Ведуча з дітьми коротко відтворює події казки. Пропонує разом з персонажами поводити навколо ялинки хоровод.