(Музичне
заняття домінантне) за темою:
«Музично–ритмічний
розвиток і гра на музичних інструментах»
Мета:
- Викликати інтерес до інструментального музикування;
- Спонукати до виконання музично – ритмічних рухів;
- Сприяти розвитку естетичних і моральних почуттів.
Завдання:
- Вчити дітей змінювати музично – ритмічні рухи відповідно до характеру музики;
- Вчити дітей чітко проспівувати текст пісні «Ялиночка»;
- Вправляти дітей у чіткому виконанні музично-ритмічних рухів.
- Виховувати любов до музики.
Обладнання:
Музичний
інструмент, нотна хрестоматія;
Музичні
інструменти дитячі (дзвінок, бубни, маракаси, металофон);
Вітання
(говорити ім’я плескати у долоні), а ласкаве ім’я пристукувати по колінах ритмічно.
Музкерівник:
перш за все, щоб почати музичне заняття ми з вами зробимо музичну зарядку: тюшки – тютющка зробимо хлопушки (перший раз
повторюємо слова тоді плескаємо); «хлоп
– хлоп – хлоп – хлоп - хлоп – хлоп». Тюшки – тютюшки зробимо шльопушки (в ритм
вдаряємо в коліна) «шльоп – шльоп – шльоп – шльоп – шльоп –шльоп – шльоп».
Тюшки – тютюшки зробимо бомбушки і топатушки. «Бом – бом – бом – бом…,топ – топ -
топ – топ» (діти виконують рухи за муз. керівником).
Виконується
пісня «Гопачок» (сл. Володимира Ладижця, муз. Миколи Ведмедері), діти виконують
рухи попередні хто які хоче.
Музкерівник:
діти, я підібрала слова – фрукти «лимон – апельсин, банан – мандарин». Дивіться
як ми з вами зробимо. На слова «лимон» -
плескаємо в долоні, на слова « апельсин» - долонями стукаємо по колінах
поперемінно. Тоді інші слова відповідно.
Під
музику діти виконують і співають ритмічно із словами. Виконують тільки рухи.
Співають із закритими очима. Виконують рухи, але слова промовляють шопотом.
Гра
«Що барабан говорить» (правила гри – виконувать рухи відповідно до зміни гри на
барабані : марширувать, підскок, біг). Обирається дитина і повторює гру на
закріплення.
Звучить
музика швидка і повільна, діти відповідно до зміни музики виконують відповідні
рухи, якщо вальс – кружляють, руки легко піднімати, опускати, якщо полька –
рух «присядка», «колупалочка».
Музкерівник:
а зараз ми з вами потрапимо у зимовий ліс (проводиться гра). Правила ритмічної
гри: долонями стукати по колінах, на
слова «їдем коником рівненько по доріжечці гладенькій» цок – цок – цок 2 р.
Після кожного речення цей віршик повторюється; грати на музичних інструментах відповідно
до слів. Музкерівник запитує: А чим їдемо по зимовому лісі (Відповідь дітей). Санки скриплять, бубенчики дзвенять 2
р. (тріскачка, дзвіночок). Їдем коником рівненько по доріжечці гладенькій. Вітер шумить, дятел
стукає 2 р (шумовий інструмент, ложки). Холод, зимно – сніг пушистий сипле,
сипле 2 р. (дзвінок, бубонець) Дивимся, білочка на дереві сидить, горішки все
гризе (шумовий інструмент). Руденька лисичка все зайчика стереже (шумовий інструмент). Їхали ми їхали нарешті
приїхали! З гірки «ух!», в ямку «бух!» А тепер всі разом пограли на музичних
інструментах і повторимо гру як на концерті.
Музкерівник:
ми з вами будемо розучувати гру і грати на музичних інструментах, для цього нам
потрібна клавіатура фортепіано (роздає ксерокопії клавіатури). А зараз
ми з вами розучимо пісню «Ялиночка»
ставимо пальчика на червоний кружечок на ноту соль. І співаємо: в лісі ялиночці - соль, фа, мі, ре, до,
в
хату ялиночку - соль, фа, мі, ре, до. Скільки на ялиночці дорогих прикрас,
стала ялиночка золотою в нас.
А
тепер в нас буде ансамбль який співає пісню і
діти які гратимуть на металофоні.
Музкерівник:
і ще ми з вами пограємо на дзвіночках, металофоні, маракасах. Включаю запис
Шостакович «Вальс шутка» (оголошує дитина), і всі грають відповідно до свого вступу.