«Музично–ритмічний розвиток і гра на музичних інструментах»


(Музичне заняття домінантне) за темою:

«Музично–ритмічний розвиток і гра на музичних інструментах»
Мета:
  • Викликати інтерес до інструментального музикування;
  • Спонукати до виконання музично – ритмічних рухів;
  • Сприяти розвитку естетичних і моральних почуттів.

Завдання:
  • Вчити дітей змінювати музично – ритмічні рухи відповідно до характеру музики;
  • Вчити дітей чітко проспівувати текст пісні «Ялиночка»;
  • Вправляти дітей у чіткому виконанні музично-ритмічних рухів.
  • Виховувати любов до музики.

Обладнання:
Музичний інструмент, нотна хрестоматія;
Музичні інструменти дитячі (дзвінок, бубни, маракаси, металофон);

Вітання (говорити ім’я плескати у долоні), а ласкаве ім’я  пристукувати по колінах ритмічно.
Музкерівник: перш за все, щоб почати музичне заняття ми з вами зробимо музичну зарядку:  тюшки – тютющка зробимо хлопушки (перший раз повторюємо слова тоді плескаємо);  «хлоп – хлоп – хлоп – хлоп - хлоп – хлоп». Тюшки – тютюшки зробимо шльопушки (в ритм вдаряємо в коліна) «шльоп – шльоп – шльоп – шльоп – шльоп –шльоп – шльоп». Тюшки – тютюшки зробимо бомбушки і топатушки. «Бом – бом – бом – бом…,топ – топ - топ – топ» (діти виконують рухи за муз. керівником).

Виконується пісня «Гопачок» (сл. Володимира Ладижця, муз. Миколи Ведмедері), діти виконують рухи попередні хто які хоче.

Музкерівник: діти, я підібрала слова – фрукти «лимон – апельсин, банан – мандарин». Дивіться як ми з вами зробимо. На слова «лимон»  - плескаємо в долоні, на слова « апельсин» - долонями стукаємо по колінах поперемінно. Тоді інші слова відповідно.



Під музику діти виконують і співають ритмічно із словами. Виконують тільки рухи. Співають із закритими очима. Виконують рухи, але слова промовляють шопотом.

Гра «Що барабан говорить» (правила гри – виконувать рухи відповідно до зміни гри на барабані : марширувать, підскок, біг). Обирається дитина і повторює гру на закріплення.
Звучить музика швидка і повільна, діти відповідно до зміни музики виконують відповідні рухи, якщо вальс – кружляють, руки легко піднімати, опускати,  якщо полька – рух «присядка», «колупалочка».

Музкерівник: а зараз ми з вами потрапимо у зимовий ліс (проводиться гра). Правила ритмічної гри: долонями стукати по колінах,  на слова «їдем коником рівненько по доріжечці гладенькій» цок – цок – цок 2 р. Після кожного речення цей віршик повторюється; грати на музичних інструментах відповідно до слів. Музкерівник запитує: А чим їдемо по зимовому лісі (Відповідь  дітей). Санки скриплять, бубенчики дзвенять 2 р. (тріскачка, дзвіночок). Їдем коником рівненько по  доріжечці гладенькій. Вітер шумить, дятел стукає 2 р (шумовий інструмент, ложки). Холод, зимно – сніг пушистий сипле, сипле 2 р. (дзвінок, бубонець) Дивимся, білочка на дереві сидить, горішки все гризе (шумовий інструмент). Руденька лисичка все зайчика стереже  (шумовий інструмент). Їхали ми їхали нарешті приїхали! З гірки «ух!», в ямку «бух!» А тепер всі разом пограли на музичних інструментах і повторимо гру як на концерті.

Музкерівник: ми з вами будемо розучувати гру і грати на музичних інструментах, для цього нам потрібна  клавіатура  фортепіано (роздає ксерокопії клавіатури). А зараз ми з вами розучимо пісню «Ялиночка»  ставимо пальчика на червоний кружечок на  ноту соль. І співаємо: в лісі ялиночці  - соль, фа, мі, ре, до,
в хату ялиночку - соль, фа, мі, ре, до. Скільки на ялиночці дорогих прикрас, стала ялиночка золотою в нас.

А тепер в нас буде ансамбль який співає пісню і  діти які гратимуть  на металофоні.
Музкерівник: і ще ми з вами пограємо на дзвіночках, металофоні, маракасах. Включаю запис Шостакович «Вальс шутка» (оголошує дитина), і всі грають відповідно до  свого вступу.