О. Уальд
Основна функція психолога в
дитячому садку: супровід психічного розвитку дітей, відстеження дітей з
проблемами у розвитку та своєчасна рання допомога дітям і батькам.
Основні напрямки роботи:
1. Психодіагностика
2. Консультування
3. Розвиваюча робота
4. Просвітницька робота
5. Методична робота
Години консультацій – ПН, ВТ 13.00 – 14.00
Практичний психолог керується
такими нормативними документами:
Наказ
Міністерства освіти України № 616 від 02.07.2009 «Про зміни та доповнення до
Положення про психологічну службу системи освіти і науки України», Законів України
«Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про захист дитинства», Конвенції ООН
«Про права дитини» від 20.11.89, Наказу Міністерства освіти і науки України №
1/9-272 від 02.08.2001, Міністерства освіти і науки України про психологічну
службу №1/454 від 30.06.06, листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту
України № 1/9 - 488 від 04.07.2012 «Щодо організації та проведення «години
психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах», методичних рекомендацій
Центру практичної психології і соціальної роботи, збірників наказів №18,20,
замовлення адміністрації дитячого садка до практичного психолога, «про
організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного
навчання», розробленого з метою запровадження Порядку організації інклюзивного
навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України
від 15 серпня 2011р. № 872. Наказ Міністерства від 06.08.2013 № 1106 «Про
затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку
психологічної служби на період до 2017 року» Лист Міністерства від 08.07.13 №
1/9-479 «Про діяльність психологічної служби у 2013/2014 навчальному році»,
«Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які
опинилися у складних життєвих обставинах» Лист МОН України від 25.07.2014_№
_1/9-374_ «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у
2014/2015 навчальному році».
Коли потрібно звертатися до
психолога?
Якщо проблема не розв’язується
тривалий час.
Якщо Ви знаєте, як розв’язати
проблему, але Вам все-таки потрібна допомога.
Якщо Вас щось тривожить у
дитячій поведінці, але Ви не можете зрозуміти причину.
Якщо Вам здається, що малюк
відстає в розвитку від своїх однолітків. Швидше за все, Вам це здається. Але
краще розставити всі крапки над і, і не мучити дитину порівнянням з іншими
дітьми.
Основним
методом роботи психолога є – спостереження за розвитком дитини на всіх вікових
етапах, відстеження динаміки розвитку пізнавальної, емоційно-вольової,
особистісної сфер дитини. При необхідності, психолог проводить
індивідуальні чи групові заняття з дітьми, що мають розвиваючу спрямованість.
Всі заняття проходять грою, часто в роботі використовуються казки, рухливі
ігри, психогімнастичні етюди, елементи арттерапії (творча діяльність). Діти
зазвичай з великим завзяття відвідують такі заняття.
Перебуваючи в групі, психолог
виділяє дітей зі складною адаптацією, спостерігає за особливостями
нервово-психічного розвитку, всіляко підтримує, проводить розвиваючі і
психопрофілактичні заняття з групою дітей, зазвичай у вигляді рухливих ігор,
пальчикової гімнастики, логоритмічної гімнастики.
Якщо є якась тривога за свого малюка, візит до психолога допоможе розібратися з
ситуацією і з емоційним станом дитини об'єктивно. Виявити причини виникаючих
труднощів, якщо вони є. Саме цим і займається в нашому садочку психолог.