Рокитнівський  заклад дошкільної освіти 5 «Золотий ключик»





Відкрите заняття  на тему:

«Всім – усім потрібен дім»

(математика, художня література, ТРВЗ, грамота,

мовленнєвий розвиток )

                                 старша група

 

                                                           


                                                           Підготувала та провела:

                                                                                             Андруховець  Н .М.

                                                                                           Вихователь старшої групи

 

                                                                2024р.




Мета:

Дидактична: продовжувати вчити дітей рахувати в межах 10, знати послідовність    цифр, групуватися за заданою цифрою, працювати з коректурною таблицею, вміти добирати протилежності, розпізнавати тварин за зовнішніми ознаками, помічати і виправляти помилки у розповіді дорослого.

Розвивальна: розвивати  мовлення у дітей,  інтерес до тварин, цікавість, старанність, спостережливість, уважність, заохочувати до спілкування з однолітками та вихователем. Стимулювати розвитку розумових здібностей – уяви, уваги, пам’яті, мислення, емоційної чутливості,артикуляційного апарату, фонематичного слуху, а також працьовитість до отримання свого результату.

Виховна: виховувати ініціативу проявляти себе, спостережливість, кмітливість, співпрацювати разом один з одним, активність у всіх видах діяльності, підтримувати і розвивати дитячу допитливість, долати труднощі, виховувати інтерес, зацікавленість, старанність, працьовитість, бажання допомагати. 

Мотивація: діяти під гаслом: «Всім – усім потрібен дім» - допомога тваринам поселитися у будиночку.

Матеріал:цифри від 1 до 10 на кожну дитину, малюнки із пропущеними цифрами, схеми казок, великі цифри5, 3,4,2, коректурна таблиця на тему : «Чарівні казки», палички, будинок, звірі- мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, ведмідь, галявина, дерева, конструктор лего, камінці, мозаїка.


ХІД ЗАНЯТТЯ

- Діти, подивіться, до нас завітали гості, давайте з ними привітаємося.

     Ми в садочку гостей вітаємо.

     Доброго ранку усім вам бажаємо.

     Хай усмішки сяють на обличчі щодня.

     Доброго ранку! Доброго вам дня!

- Діти розкажіть про свій настрій: Діти, ви плачете?....(ми посміхаємось).

Діти, ви сумні?....(ми веселі). Ви непосидючі?....(ми слухняні).

Ви вороги?.... (ми друзі).

Ось, діти , мені на телефон прийшло повідомлення, можна я перегляну, можливо, це щось термінове…(читаю тихо).

- Діти, я хочу з вами порадитися, чи згідні ви трішки потрудитися і допомогти героям казок. Вони не можуть ніяк самі впоратися. Допоможемо?.....(так).

Ось у мене на дошці  залишили  свої сліди казки,щоб ми відгадали, які казки тут зображені.

Розгляд схем. Бесіда.

1.Казка «Колобок »..

2. Казка « Три ведмеді »..

3. Казка «Гуси - лебеді »..

4. Казка « Вовк і семеро козенят »..

5. Казка «Теремок».

Отже, ми сьогодні  потрапимо до казки « Теремок на новий лад».

«Ось стоїть у полі теремок, але незвичайний, а теремок цей пізнавальний. Біжить біля нього мишка. Побачила теремок , зупинилася і питає: «Теремок - теремок! Хто в теремі живе?     Ніхто не відгукується. Захотіла зайти,але щоб увійти треба завдання виконати.

                             1 завдання. « Яка цифра пропущена?»

(у кожної дитини на столі лежать цифри і малюнок із пропущеними цифрами, потрібно докласти пропущені цифри).

Ось ми відновили ряд цифр і мишка поселилася у теремку і живе собі…

-         А ж тут жабка скаче до теремка і теж хоче жити в теремку із мишкою.

-         Мишка їй каже: «виконай моє завдання, впущу».

                                2 завдання. «Що не так?»

- Знесла курочка Ряба курчатко, так…(яєчко).

- Посадив дід бурячок,так…( ріпку).

- Підмітала лисичка подвір’я і знайшла колосок так..(півник).

- Йшла бабуся полем і загубила рукавичку….(дід лісом).

- Біг колобок по лісі, зловила його Яга і з’їла…(лисичка).

- Вигнала собачка зайчика з хати і живе….( лисичка).

Молодці, виконали завдання і допомогли жабці потрапити до будиночка.

От живуть вони удвох, коли скаче змерз зайчик і теж хоче до тепленького теремка. Проситься зайчик, а вини йому завдання дають.

                          3 завдання. Коректурна таблиця «Чарівні казки».

Ось діти ви і зайчику допомогли потрапити до теремка. Тепло їм в теремку, весело.

А ж тут лисичка поспішає до теремка і теж хоче жити в теремку. Дали їй завдання погратися в гру з цифрами.

                              4 завдання «Гра з цифрами».

(вихователь показує цифру, а діти групуються по стільки дітей , яка цифра.) 3,4.2.5.

Дуже  звірятам сподобалася ваша гра і впустили вони і лисичку. Тільки  відпочили, аж біжить вовк і йому дали завдання.

                            5 завдання. Гра «Антоніми у казках».

(дібрати протилежні за значенням  слова за рисами казкових героїв)

1. Півник не ледачий, а….. працьовитий,

2. Рак не боязкий,а……..  сміливий,

3. Ведмідь не малий, а….. великий,

4. Дід не молодий, а….. старий,

5. Мишенята не спокійні, а…….  рухливі,

6.Вовк не добрий, а….     злий,

7. Лисичка не щира, а……. хитра,

8. Зайчик не сміливий, а……. боязливий .

Ось їх уже багато у теремку.

Коли це тріщать кущі і звідти вилазить ревучи хто?......ВЕДМІДЬ.

І йому дали завдання

                              6 завдання  «Поділ слів на склади».

ВЕДМІДЬ, КОЛОБОК, РІПКА,ТЕЛЕСИК,РУКАВИЧКА, ЖАБА, МИШКА, ЛИСИЧКА.

Став ведмідь лізти в теремок, не влазить. Вирішив лізти на дах,  глянув на  дах і задумався….

- Діти, як ви думаєте, про що подумав ведмідь?    (роздуми дітей).

Ведмідь, подумав , якщо він залізе то розвалить теремок і нікому не буде де жити.

Бачите, діти, як правильно вчинив ведмідь, подумав про звірів, щоб їм не нашкодити.

А ми з вами допоможемо ведмедику за його доброту, адже ми знаємо, що всім-усім потрібен дім. У нас на столі є палички і за допомогою їх побудуємо  другий теремок для  ведмедика.

   Робота дітей               

                         7 завдання з паличками «Будинок  для ведмедика».

Ось і попрацювали ми з вами добре, всі звірі  живуть в хатинці, весело їм і затишно. Адже ми знаємо, що всім-усім потрібен дім.

Діти, яке завдання виконувати вам найбільше сподобалося?  Відповіді дітей.

Звірі вам передали ось гостинці за вашу допомогу.

Дякуємо гостям за увагу.