Педагогічні
посиденьки
«Творчий вихователь
– творчі діти»
Мета: розширити та
систематизувати знання вихователів щодо забезпечення високої якості дошкільної
освіти шляхом використання інтерактивних форм роботи з дошкільниками. Вдосконалювати фахову майстерність
педагогів. Активізувати творчий потенціал вихователів, розвивати креативне
мислення, стимулювати розвиток ініціативності, артистизму. Виховувати інтерес
до творчого професійного пошуку, пізнання себе. Сприяти формуванню почуття
власної гідності педагогів, гордості за свою професію.
Вправа «Привітання»
У дитсадочку нашому радо вас вітаємо,
Як творчо працювати – ідей багато маємо.
Всі педагоги в нас – великі таланти:
Плекають вихованців, наче діаманти.
До кожної дитини підхід особливий –
Щоб малюк зростав творчий і щасливий.
Звичайно, можна все зробити просто.
А як же творчий погляд? Методика росту?
Колеги, всі – увага! Зараз починаємо –
Як наші вихованці, в ігри ми пограємо!
- Для того, щоб привітатися , пропоную рухами відповісти на
мої запитання.
Я запитую, ви відповідаєте.
Здрастуйте, колеги, друзі, знайомі
Нашу зустріч з вами вестиму я.
Хто з гарним настроєм прийшов махніть,
Хто чує мене, головою кивніть.
Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
Хто любить дітей, ті підведіться трохи.
Хто найвеселіший - ви всім усміхніться,
Хто ввічливий сусідові злегка
вклоніться.
Почитати кому охота, любить хто свою
роботу?
Похитайте головою вправо вліво, раз, іще
раз.
Хто інновації любить, уміє творити,
Хто їх вивчає, з ними хоче дружити?
Поплещіть, вас я побачить хочу.
На ваших столиках лежать іграшки. Візьміть будь
ласка та напишіть свої імена (прикріплюємо до себе)
Вправа «Компліменти»
Обмін компліментами проходить у формі діалогу.
Педагоги стають у коло та беруться за руки. Потрібно не тільки отримати комплімент,
ай погодитися з ним, сказати ще один комплімент собі і обов’язково «повернути»
колезі. Наприклад:
- Катю, ти така прекрасна людина!
- Так, це правда! А ще я добра. А ти, Олю, надзвичайно
товариська.
Запитання для обговорення
Що вам сподобалося більше, говорити компліменти чи приймати їх?
Гра «Павутинка»
Як під час попередньої вправи, педагоги утворюють
коло. Один із гравців тримає клубок, називає слово, яке позначає рису,
притаманну ідеального вихователеві, і котить клубок комусь із колег (при цьому
гравець тримає кінець нитки). Наступний учасник називає ще одну ознаку
ідеального вихователя і котить клубок іншому гравцеві. Гра продовжується, і
утворюється своєрідна павутинка.
Любить, поважає особистість дитини.
Сплетена павутинка
об’єднала нас, але водночас створила перепони – це різні умовності,
консервативні погляди, звичні усталені форми роботи, яких ми часто
дотримуємося, сліпо, не аналізуючи їх, боячись вийти за «межі», відійти від
шаблону, спробувати щось нове. Є така мудрість:
«Це надто складно», - підказує нам Пасивність.
«Ми так ніколи не робили», - підтримує Досвід.
«Нічого не вийде», - наполягає Гордість.
«Спробуй», - шепоче Творчість.
Тож треба відкинути пасивність, негативний досвід, лінощі,
гордість і стати активними, творчими, ініціативними та проявити себе.
Ігрова вправа «День із життя
вихователя»
У цій грі можна простежити, як педагоги уявляють своє
трудове життя, а також з’ясувати, чи здатні вони до колективної творчості.
Завдання. Спільно скласти
оповідання, по черзі добираючи іменники, які відтворюють трудовий день
вихователя. Важлива умова: перш ніж називати новий іменник, кожен гравець
обов’язково має повторити все, що було названо до нього. Тоді розповідь буде
сприйматися як цілісний твір. Щоб легше було запам’ятовувати названі іменники,
треба уважно дивитися на гравців, які їх промовляють, пов’язуючи слово з
конкретною людиною.
Вихователь вимовляє перше слово, інші гравці
продовжують ланцюжок.
Наприклад: група-діти-батьки-сніданок-заняття-роздягальня-майданчик-дерева-птахи-
білочка-група-малюнок-…
Усім відомо,
що професія вихователя нелегка, це важка
праця, яка з кожним роком все ускладнюється, а об’єми роботи збільшуються.
Педагог, який отримує задоволення від своєї роботи, володіє високим рівнем
працездатності, активності, творчості, прагне до вдосконалення. Педагог, який
вірить в успіх справи, як правило, його досягає.
Тест
Асоціативний тест «3 питання»
Цей тибетський тест знає всю правду. Постарайтеся не
давати собі часу на роздуми і відповідати перше, що спадає на думку.
Вимкніть на час свою логіку, розслабтеся і дайте
відповідь всього на 3 питання, які спрямовані на гру з вашою підсвідомістю.
Якщо необхідно, візьміть олівець і папір, для того щоб
записати ваші відповіді. В кінці тесту ви дізнаєтеся дещо важливе про себе і
своє життя. Поїхали!
1.Уявіть, що
перед вами 5 цих тварин. Розмістіть їх в будь-якому порядку, який вам
подобається:
Корова,
Тигр,
Вівця,
Кінь,
Порося
2.Опишіть одним прикметником кожне слово з цього списку:
Собака – …
Кіт – …
Щур – …
Кава – …
Море – …
3.Подумайте про 5 знайомих вам людей, які важливі для вас
в житті. Виберіть для кожного з них один із запропонованих кольорів. Для
кожного кольору можна вибрати тільки 1 людину:
Жовтий – …
Помаранчевий – …
Червоний – …
Білий – …
Зелений – …
А тепер подивимося на результати:
У відповіді на перше питання визначаються ваші життєві
пріоритети: Корова означає кар’єру. Тигр – це почуття власної гідності. Овечка
– це любов. Кінь означає сім’ю. Порося символізує гроші.
З відповідей на друге питання ви можете дізнатися, яким
ви підсвідомо бачите своє життя. Ваша асоціація з собакою – мається на увазі
ваша власна особистість. Ваша асоціація з котом – символізує особистість
вашого партнера. Ваш опис щура – має на увазі ваших ворогів. Ваша асоціація з
кавою – це ваше ставлення до сексу. Ваш опис моря означає ваше власне життя та
теперішні події в ньому.
Кольори визначають ваше ставлення до згаданих людей:
Жовтий – людина, яку ви ніколи не забудете і яка має сильний вплив на ваше
життя. Помаранчевий – людина, яка для вас є справжнім другом. Червоний –
людина, яку ви щиро любите. Білий – ваша рідна душа. Зелений – людина, спогади
про яку будуть з вами все життя.
Кажуть, що точність цього тесту складає 97%. А які ваші
результати?
Одним з найефективніших методів
розвитку розумової діяльності є метод ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких
завдань). ТРВЗ – це
методологія пошуку нових розв’язань, що дає стабільні позитивні результати.
Вправа «Придумай нове
призначення»
«Згорнеш – клинець,
розгорнеш – млинець». (Парасолька).
Творчий педагог завжди
вміє перетворити звичайну річ на засіб розвитку дітей. Щоразу купувати нові
посібники, іграшки – нераціонально і дорого. А от по-новому використати якийсь
предмет – цілком можливо! Перевіримо, на що здатна ваша фантазія?
Завдання. Придумати, як можна
використовувати предмет-відгадку не за прямим призначенням (перетворити на клумбу, насипавши в розкриту
парасольку землі і висадивши квіти; пофарбувати сектори в різні кольори, додати
картки і розробити гру тощо).
Практична вправа «Експеремент»
Пропоную взяти чистий аркуш паперу,
заплющити очі та виконати певні дії точно за інструкцією, щоб результат був у
всіх однаковий.
Зігніть аркуш
навпіл; ще раз; відірвіть верхній правий кут; відірвіть нижній правий кут. Розплющте очі. Що вийшло?
Візерунки в усіх різні. Схожі, але однакових немає, хоча інструкція однакова.
Тож можемо зробити висновок: так усі люди (педагоги чи діти) одну й ту саму
інформацію сприймають не однаково і завдання виконують по-різному, бо кожна
людина – особлива і завжди вносить у будь-який процес щось своє. Робота
вихователя і полягає в тому, щоб розкрити індивідуальність кожного, надати йому
можливість проявляти себе творчо і не боятися це робити.
Всі ми родом
з дитинства. Казка
– найпопулярніший вид усної творчості серед дітей. З нею пов’язане життя
кожного із нас. Ми захоплюємося мужністю, умілістю її героїв, сумуємо і
хвилюємося разом з ними. Вона захоплює й полонить серця не лише дітей а й
дорослих. Реальне й
вигадане гармонійно поєднуються в казці, зачаровує дитину на все життя красою
народного слова.
Читають казку мама й тато,
Щоб ми могли добро і зло розпізнавати,
Нас казка мудрості навчає,
А злого й хитрого повчає,
Коли в казковий світ ви попадете,
Багато нового й цікавого знайдете…
Вправа «Друдли» (впізнай казку)
Пропоную
вам перетворитися на казкових героїв і поринути у світ казки я буду зачитувати
вже всім відому казку, ваше завдання коли ви чуєте свої імена ви повинні
помінятися місцями.
Руханка
«Колобок»
Жили
собі Дід і Баба. Спекла Баба Діду Колобка. Не схотів Колобок жити у Діда з
Бабою та й утік. Дорогою зустрів наш Колобок Зайчика. Розповів Колобок Зайчику,
що втік від Баби і Діда. Далі зустрівся Колобкові Вовк. Заспівав Колобок, що
втік від Діда з Бабою, ще й від Зайчика. По дорозі наткнувся Колобок на
Ведмедя. Колобок Ведмедику співає, що від Баби з Дідом втік, Зайчика і Вовчика
обдурив. Лисичка Колобка спинила, пісню слухати хотіла, що Колобок утік від
Баби з Дідом, Зайчика і Вовчика, ще й Ведмедя. З'їла Лисиця Колобка. Не
врятували ні Дід з Бабою, ні Зайчик з Вовком, ні Ведмідь, Колобка від лисиці.
Нетрадиційна робота з казкою в дошкільному
віці є одним із видів ТРВЗ. Нетрадиційно - це означає навчити дітей оригінально
незвичайно по-своєму не лише сприймати зміст, але й творчо переробляти хід
розповіді, вигадувати різні кінцівки, вводити непередбачувані ситуації,
допомагати героям вийти з складної ситуації, змішувати декілька сюжетів в один.
Складання казки з
геометричних фігур
Вам
потрібно придумати звичайних або незвичайних казкових героїв тобто бачених або
небачених тварин.
Свої образотворчі та музичні здібності ми зможемо проявити під
час наступної вправи
«Емодзі»
(намалюй пісню)
За допомогою маркера учасники повинні зобразити слова пісні, щоб інші
могли її відгадати. Умова – слова і цифри не писати!
1.
«Жили у бабусі два веселі гусі»
2.
«Ой у лузі червона калина»
3.
«Два півники горох молотили»
4.
«Я лисичка, я сестричка»
5.
« Я намалюю на папері щасливу дитину»
Вправа «Актор»
Група учасників за хвилину повинна
підготувати та продемонструвати
свої артистичні здібності, виконавши гумореску.
Тюбик пасти
Хлопчик Мамо, ти знаєш на скільки вистачає одного тюбика
зубної пасти?
Мама. Не знаю синку.
Хлопчик. На всю ванну, коридор і ще наполовину нашого
паркана.
Юний математик
Мама. Ось тобі 10 цукерок, але сама не їж дай половину
братові.
Дівчинка. Добре мамо.
Мама. То скільки цукерок ти йому даси?
Дівчинка. Три!
Мама. Три?! Ти ж вмієш рахувати.
Дівчинка. Я то вмію, а от братик і ще ні.
Справедлива оплата
Хлопчик. Бабцю пам'ятаєш ти казала, що за зло потрібно платити
добром Бабуся. Так,
казала.
Хлопчик. Тоді дай мені грошей на
морозиво, бо я розбив
твої окуляри.
Не помітила
Мама. Сьогодні вранці я залишила у шафі дві плитки шоколадку, а зараз
там одна, у чому річ
доню.
Дівчинка. Було темно матусю, і я другої не помітила.
Виготовлення сніжинок
Вправа «Чарівний кошик»
Колеги! Пропоную вам дістати по
одному папірцю з чарівного кошика, який підкаже, що на вас чекає сьогодні, або що вам потрібно зробити
найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють,
надають упевненості.
Тобі
сьогодні особливо пощастить!
Життя
готує тобі приємний сюрприз!
Усе
складається для тебе найкращим чином!
Сьогодні
твій день, щасти тобі!
Сьогодні
Фортуна з тобою разом!
Пам'ятай:
ти народилася, щоб бути щасливою!
Сьогодні
очікуй прибутку!
Люби
себе такою, якою ти є, — неповторною!
Зроби
собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!
Вищі
сили оберігають тебе!
У тебе є
все, щоб насолоджуватися життям!
Усе, що
потрібно тобі, легко приходить до тебе!
Усі твої
бажання та мрії реалізуються, повір у це!
Сьогодні
з тобою спокій і радість!
Підсумок
А закінчити нашу зустріч я
б хотіла притчею.
Бог
зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок. «Що ще
зліпити тобі? - запитав Бог. «Зліпи мені щастя», - попросив чоловік. Нічого не
відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.
Нескладно зрозуміти суть цієї притчі, все в наших руках. Ось
на такій позитивній ноті мені б і хотілося закінчити наші педагогічні
посиденьки
Успіхів вам у всіх ваших справах, ліпіть
творчих та талановитих дітей. Миру всім нам.
Шановні колеги! Дякую вам
за плідну роботу.