Заняття у молодшій групі з ТРВЗ " В гості до сніговика"

 

Рокитнівський Заклад Дошкільної Освіти №4 «Дивограй»

 

 

 

 

 

 

 

Конспект показового інтегрованого заняття

 

«У гості до Сніговика»

 

(за методикою Г. Альтшуллера, з елементами ТРВЗ, логіко- математичний розвиток, ознайомлення з природним довкіллям)

 

 

 

 

 

 

                                                              

 

 

 

                                                                Підготувала і провела:

 

                                                         Андруховець Н.М.

 

 

 

 

 

 

                                                 2024р.

 

 

 

Мета:

 

Дидактична:  уточнити та закріпити уявлення дітей про характерні ознаки зими, їжу тварин, особливості вигляду зимового пейзажу. Закріпити знання у розрізненні та називанні кольорів, поняття багато-один, великий-малий, вправляти дітей в орієнтуванні у просторі.

 

 

Розвивальна: розвивати у дітей зацікавленість,  уважність, старанність, інтерес до природи, впізнавати і називати тварин заохочувати до спілкування з вихователем, сприяти розвиткові уваги, уяви, пам’яті, мислення, розвивати дрібну моторику та емоційну чутливість, здатність радіти своїм результатам роботи.

 

 

Виховна: виховувати ініціативу, спостережливість, готовність прийти іншим на допомогу, підтримувати і розвивати дитячу допитливість.

 

 

Мотивація: діяльність під гаслом «Пізнавати і допомагати» – виконання завдань від лісових мешканців.

 

 

Словник: зима, звірі, Сніговик , лист, кучугури, віхола,санчата. 

 

Хід заняття

-         Діти, подивіться скільки гостей прийшло до нас. Давайте з ними привітаємося.

                                   Ми в садочку гостей вітаємо!

                                   Доброго ранку усім Вам бажаємо!

                                   Хай усмішки сяють на обличчі щодня,

                                   Доброго ранку! Доброго Вам дня!

-         Діти, яка у нас зараз пора року?

-         На дворі тепло чи холодно?

-         Що взимку падає?

-         Якого кольору сніг?

-         Діти, скажіть, а що буде, якщо зима не прийде?....

-         А що буде, як ви думаєте, якщо нападає дуже багато снігу?..... Роздуми дітей

-         А в які ігри можна гратися взимку?

Діти, що це?.... роздуми дітей.

-         Це лист, але хто його нам написав ми дізнаємося коли побачимо що там всередині.

                       ( дістаю флешку)

Діти це флешка. Що мені з нею робити?.....

-         Так,я її вставлю у телевізор і ми дізнаємося, хто це нам прислав лист.

         З’являється на екрані Сніговик:   Доброго дня, малята!

          Ви впізнали мене? …..Так, це я Сніговик.

      « Хочу запросити Вас до себе у гості і показати вам красу зимового лісу.

      На вас будуть чекати цікаві пригоди, ви зустрінетеся з лісовими мешканцями, які хочуть з вами трішки порозважатися і щоб ви їм допомогли.

А щоб у лісі ви не заблукали і потрапили до мене, я залишу для вас підказки – сніжинки, це шлях по якому треба йти.

       І ще,  у мене є до вас прохання. Я хочу весело провести час зі своїми друзями-звірятами біля ялинки, яка сіяла би на весь ліс.

      Ялинка у мене є, але, щоб вона засіяла, то можливо тільки з вашою допомогою. Як саме….

     Коли ви допоможете звірятам, виконати їх завдання,  то вони подарують вам коробочку, то ви цю коробочку збережіть до нашої зустрічі….

                                                                   Дуже чекаю на вас…Успіхів.  Сніговик.

-         Діти, підемо у гості до Сніговика?....

-         Сніговик, сказав , що ми зустрінемося із звірятами, тому візьмемо цей кошик із гостинцями для звірів.

Отже, часу не гаймо і в подорож вирушаймо.

                Йдемо помаленьку.

-         Діти, що це?...сніжинка, це означає, що ми на вірному шляху, йдемо далі.

Зустрічаємо Зайчика.

-         Діти, бачите Зайчик сумний, у нього сталося лихо. Йому друзі подарували ось такі зірочки – складалочки, але налетіла хурделиця і всі зірочки пороскидала .

-         Діти, ми можемо допомогти Зайчику?.....

-         То ж давайте всі візьмемося разом до роботи з зберемо всі зірочки з геометричними фігурами  за кольором.

              Дидактична гра «Збери за кольором»

Ось,зайчик вже повеселішав з вашою допомогою і дарує вам ось цю торбинку на яку чекає хто?.... Сніговик.

-         Діти, ось у нашому кошику є морквинка, даю всім по одній.

-         Скільки у вас морквинок? Давайте подаруємо морквинки Зайчику, щоб взимку йому було що їсти. А скільки морквинок стало у зайчика?..... багато.

-         Беремо торбинку і часу не гаймо і далі вирушаємо.

-         Бачите, діти, що це ? знову сніжинка, отже ми молодці йдемо по вірному шляху.

Зустрічаємо Їжачка, діти, їжачок вже чекає нас, він хоче,щоб ми йому допомогли.

Допоможемо Їжачку?..... так.

-         Діти, Їжачок хоче піти до друзів – звірів у гості і занести їм гостинці, але він не знає хто що їсть.

-         А давайте ми  покажемо і скажемо хто, що їсть.

                      Круги Луллія «Хто, що їсть».    (Робота дітей)

 

-         Діти, ви старалися і тепер Їжачок знає, що  краще занести Зайчику чи Лисичці.

-         Ось з радості Їжачок дарує вам торбинку, а ми йому дамо, що це?.....яблучка. ----Скільки  яблучків?..... 2-3,якого кольору це яблучко?, а це?....

-         Часу не гаймо, далі поспішаймо.

-         Ой, діти, що це ?.. сніжки.

-         Сніжки перекрили  нам дорогу йти далі. Діти, як ви думаєте, хто наліпив сніжок? Що ми будемо робити, щоб прибрати сніжки з дороги?... Відповіді дітей.

Ми можемо ці сніжки позбирати у кошики, що стоять неподалік, але позбирати треба за розміром: великі сніжки до великого кошика, малі сніжки до малого кошика.

               Рухлива гра «Сніжки зберемо – дорогу віднайдемо»( під музику).

-         Молодці, малята попрацювали ви добре, а ось, що це? …  Сніжинка.

-         Малята ,ви стомилися чи ні?

-         Діти, хто це шурхотить? …..Білочка.

-         Ось, Білочка  шурхотить мішочками, працює, але в неї нічого не виходить.

-         Малята, ось лежать мішочки , у яких запаси на зиму назбирала   Білочка трудівниця, мішечки однакові і  вона не знає, що у якому мішечку зберігається. 

-         Може ми допоможемо і Білочці?..... відповіді дітей.

-         Ось є запаси на тарілочці, а я вам роздаю кожному по мішечку і ми дотиком пальчиків відгадаємо,що у мішечку і положимо мішечка біля того запасу. Ось як я. Білочка на далі буде знати,що у якому мішечку лежить.

-         Робота дітей.

         Дидактична гра «Що у торбинці?».

-         Діти, ви старалися, молодці. Білочка  вам дякує, дарує торбинку на яку так чекає Сніговик.

-         А у нас у кошику, що залишилося, подивіться, діти… Горішків кульок. Скільки горішків?.... багато

Ось, знову сніжинка. Починає Віхола кружляти, давайте помаленьку покружляємо, трішки швидше, знову помаліше.

А як гуде хурделиця?

( поки діти кружляють відкидаю білу скатертину і з’являється Ялинка і Сніговик.

Сніговик, вже нас зачекався і питає чи принесли ми йому подаруночки від звірят …..так.

-         Діти, гарна ялинка?......

-         Давайте, я відкрию ці торбинки і ми всі побачимо, що ж там є.

-         Що це, діти?...... Навіщо нам іграшки?... щоб ялинка засіяла.

-         Діти візьміть по одній іграшці і повісимо їх на ялинку.                  Робота дітей.

-         Ось, що хотів Сніговик, щоб його ялинка засіяла на весь ліс.

-         Сніговик зрадів і дістав санчата, щоб швидше зібрати друзів до ялинки. Але здається у Сніговика поламалися санчата. Що, діти не вистачає на санчатах?.....дощечок, щоб сідати.

-         Може ми ще допоможемо Сніговику7 без нашої допомоги йому не обійтися.

-         Ось я вам дам по дощечки, але їх треба прикріпити по кольорах, з однієї сторони такий колір, а з іншої інший колір і на санчатах є позначення де яка дощечка має бути.

            Робота дітей  « Нетрадиційна аплікація»

-         Діти, хто прислав  нам листа?..

-         Куди нам треба було йти?

-         Кого ми там зустрічали?

-         Що вам найбільше сподобалося?

-         Діти, то ми допомогли Сніговику чи ні?... так.

(Сніговик дає дітям гостинці). Дякуємо

-         Діти,  нам вже час повертатися до садочку.    Ось і наші гості.

Давайте їм побажаємо миру, здоров’я, добра і до побачення.