Рокитнівський Заклад Дошкільної Освіти №4 «Дивограй»
Конспект показового інтегрованого заняття
«У гості до Сніговика»
(за методикою Г.
Альтшуллера, з елементами ТРВЗ, логіко- математичний розвиток, ознайомлення з
природним довкіллям)
Підготувала і провела:
Андруховець Н.М.
2024р.
Мета:
Дидактична: уточнити та
закріпити уявлення дітей про характерні ознаки зими, їжу тварин, особливості
вигляду зимового пейзажу. Закріпити знання у розрізненні та називанні кольорів,
поняття багато-один, великий-малий, вправляти дітей в орієнтуванні у просторі.
Розвивальна: розвивати у
дітей зацікавленість, уважність, старанність,
інтерес до природи, впізнавати і називати тварин заохочувати до спілкування з
вихователем, сприяти розвиткові уваги, уяви, пам’яті, мислення, розвивати
дрібну моторику та емоційну чутливість, здатність радіти своїм результатам
роботи.
Виховна: виховувати ініціативу, спостережливість,
готовність прийти іншим на допомогу, підтримувати і розвивати дитячу допитливість.
Мотивація: діяльність під
гаслом «Пізнавати і допомагати» – виконання завдань від лісових мешканців.
Словник:
зима, звірі, Сніговик
, лист, кучугури, віхола,санчата.
Хід
заняття
-
Діти, подивіться скільки гостей прийшло
до нас. Давайте з ними привітаємося.
Ми в садочку
гостей вітаємо!
Доброго
ранку усім Вам бажаємо!
Хай усмішки
сяють на обличчі щодня,
Доброго ранку!
Доброго Вам дня!
-
Діти, яка у нас зараз пора року?
-
На дворі тепло чи холодно?
-
Що взимку падає?
-
Якого кольору сніг?
-
Діти, скажіть, а що буде, якщо зима не
прийде?....
-
А що буде, як ви думаєте, якщо нападає
дуже багато снігу?..... Роздуми дітей
-
А в які ігри можна гратися взимку?
Діти,
що це?.... роздуми дітей.
-
Це лист, але хто його нам написав ми
дізнаємося коли побачимо що там всередині.
( дістаю флешку)
Діти
це флешка. Що мені з нею робити?.....
-
Так,я її вставлю у телевізор і ми
дізнаємося, хто це нам прислав лист.
З’являється на екрані Сніговик: Доброго дня, малята!
Ви впізнали мене? …..Так, це я
Сніговик.
« Хочу запросити Вас до себе у гості і
показати вам красу зимового лісу.
На вас будуть чекати цікаві пригоди, ви
зустрінетеся з лісовими мешканцями, які хочуть з вами трішки порозважатися і
щоб ви їм допомогли.
А
щоб у лісі ви не заблукали і потрапили до мене, я залишу для вас підказки –
сніжинки, це шлях по якому треба йти.
І ще,
у мене є до вас прохання. Я хочу весело провести час зі своїми
друзями-звірятами біля ялинки, яка сіяла би на весь ліс.
Ялинка у мене є, але, щоб вона засіяла,
то можливо тільки з вашою допомогою. Як саме….
Коли ви допоможете звірятам, виконати їх
завдання, то вони подарують вам
коробочку, то ви цю коробочку збережіть до нашої зустрічі….
Дуже чекаю на вас…Успіхів.
Сніговик.
-
Діти, підемо у гості до Сніговика?....
-
Сніговик, сказав , що ми зустрінемося із
звірятами, тому візьмемо цей кошик із гостинцями для звірів.
Отже,
часу не гаймо і в подорож вирушаймо.
Йдемо помаленьку.
-
Діти, що це?...сніжинка, це означає, що
ми на вірному шляху, йдемо далі.
Зустрічаємо
Зайчика.
-
Діти, бачите Зайчик сумний, у нього
сталося лихо. Йому друзі подарували ось такі зірочки – складалочки, але
налетіла хурделиця і всі зірочки пороскидала .
-
Діти, ми можемо допомогти Зайчику?.....
-
То ж давайте всі візьмемося разом до
роботи з зберемо всі зірочки з геометричними фігурами за кольором.
Дидактична гра «Збери за кольором»
Ось,зайчик вже повеселішав з вашою допомогою і дарує
вам ось цю торбинку на яку чекає хто?.... Сніговик.
-
Діти, ось у нашому кошику є морквинка,
даю всім по одній.
-
Скільки у вас морквинок? Давайте
подаруємо морквинки Зайчику, щоб взимку йому було що їсти. А скільки морквинок
стало у зайчика?..... багато.
-
Беремо торбинку і часу не гаймо і далі
вирушаємо.
-
Бачите, діти, що це ? знову сніжинка,
отже ми молодці йдемо по вірному шляху.
Зустрічаємо
Їжачка, діти, їжачок вже чекає нас, він хоче,щоб ми йому допомогли.
Допоможемо
Їжачку?..... так.
-
Діти, Їжачок хоче піти до друзів –
звірів у гості і занести їм гостинці, але він не знає хто що їсть.
-
А давайте ми покажемо і скажемо хто, що їсть.
Круги Луллія «Хто, що
їсть». (Робота дітей)
-
Діти, ви старалися і тепер Їжачок знає,
що краще занести Зайчику чи Лисичці.
-
Ось з радості Їжачок дарує вам торбинку,
а ми йому дамо, що це?.....яблучка. ----Скільки
яблучків?..... 2-3,якого кольору це яблучко?, а це?....
-
Часу не гаймо, далі поспішаймо.
-
Ой, діти, що це ?.. сніжки.
-
Сніжки перекрили нам дорогу йти далі. Діти, як ви думаєте, хто
наліпив сніжок? Що ми будемо робити, щоб прибрати сніжки з дороги?... Відповіді
дітей.
Ми
можемо ці сніжки позбирати у кошики, що стоять неподалік, але позбирати треба
за розміром: великі сніжки до великого кошика, малі сніжки до малого кошика.
Рухлива гра «Сніжки зберемо –
дорогу віднайдемо»( під музику).
-
Молодці, малята попрацювали ви добре, а
ось, що це? … Сніжинка.
-
Малята ,ви стомилися чи ні?
-
Діти, хто це шурхотить? …..Білочка.
-
Ось, Білочка шурхотить мішочками, працює, але в неї нічого
не виходить.
-
Малята, ось лежать мішочки , у яких
запаси на зиму назбирала Білочка
трудівниця, мішечки однакові і вона не знає,
що у якому мішечку зберігається.
-
Може ми допоможемо і Білочці?..... відповіді
дітей.
-
Ось є запаси на тарілочці, а я вам
роздаю кожному по мішечку і ми дотиком пальчиків відгадаємо,що у мішечку і
положимо мішечка біля того запасу. Ось як я. Білочка на далі буде знати,що у
якому мішечку лежить.
-
Робота дітей.
Дидактична гра «Що у торбинці?».
-
Діти, ви старалися, молодці. Білочка вам дякує, дарує торбинку на яку так чекає
Сніговик.
-
А у нас у кошику, що залишилося,
подивіться, діти… Горішків кульок. Скільки горішків?.... багато
Ось,
знову сніжинка. Починає Віхола кружляти, давайте помаленьку покружляємо, трішки
швидше, знову помаліше.
А
як гуде хурделиця?
(
поки діти кружляють відкидаю білу скатертину і з’являється Ялинка і Сніговик.
Сніговик,
вже нас зачекався і питає чи принесли ми йому подаруночки від звірят …..так.
-
Діти, гарна ялинка?......
-
Давайте, я відкрию ці торбинки і ми всі
побачимо, що ж там є.
-
Що це, діти?...... Навіщо нам
іграшки?... щоб ялинка засіяла.
-
Діти візьміть по одній іграшці і
повісимо їх на ялинку.
Робота дітей.
-
Ось, що хотів Сніговик, щоб його ялинка
засіяла на весь ліс.
-
Сніговик зрадів і дістав санчата, щоб
швидше зібрати друзів до ялинки. Але здається у Сніговика поламалися санчата.
Що, діти не вистачає на санчатах?.....дощечок, щоб сідати.
-
Може ми ще допоможемо Сніговику7 без
нашої допомоги йому не обійтися.
-
Ось я вам дам по дощечки, але їх треба
прикріпити по кольорах, з однієї сторони такий колір, а з іншої інший колір і
на санчатах є позначення де яка дощечка має бути.
Робота дітей « Нетрадиційна аплікація»
-
Діти, хто прислав нам листа?..
-
Куди нам треба було йти?
-
Кого ми там зустрічали?
-
Що вам найбільше сподобалося?
-
Діти, то ми допомогли Сніговику чи
ні?... так.
(Сніговик
дає дітям гостинці). Дякуємо
-
Діти,
нам вже час повертатися до садочку.
Ось і наші гості.
Давайте
їм побажаємо миру, здоров’я, добра і до побачення.