Пояснювальна записка

 


Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті. Згідно Концепції національно-патріотичного виховання, серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін. Тому, патріотичне виховання підростаючого покоління – одне з найактуальніших завдань нашого часу. Величезні зміни відбуваються в нашій країні в останні роки. Це стосується моральних цінностей, відношення до подій нашої історії та сьогодення. У дітей спотворені уявлення про патріотизм, доброту, великодушність. Змінилося і ставлення людей до Батьківщини. Сьогодні матеріальні цінності домінують над духовними. Однак труднощі перехідного періоду не повинні стати причиною припинення патріотичного виховання. Відродження духовно-морального виховання це крок до відродження України. Саме національно-патріотичне виховання є одним з най- важливіших елементів суспільної свідомості, саме в цьому основа життєздатності будь-якого суспільства і держави, спадкоємності поколінь.              Формування особистості старшого дошкільника неможливо без виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей.


 

Мета

 

Формувати у молодого покоління високу патріотичну свідомість, почуття любові до України, шани до видатних вітчизняних історичних діячів, готовності до виконання громадських і конституційних обов’язків. Виховувати особистість чутливою до свого оточення, долучати їх до суспільного життя, в якому права людини виступають визначальними. Вчити відповідати за свої дії; усвідомлювати суспільні цінності, вміти керуватись у своїй поведінці моральними нормами. Виховувати у дітей щирість душі, доброти та доброзичливості. Людина, яка вміє бачити та розуміти прекрасне, не зможе спотворити красу. 

 

Основні завдання

 

Завданнями, які стоять перед нами, педагогами, є:

Розвиваючі:

§  засобами патріотичного виховання розвивати творчі здібності, інтелект дитини, формувати елементи самостійності, навички взаємин з дорослими і однолітками;

§  формувати дбайливе ставлення до природи і всього живого;

§  розвивати інтерес до українських традицій і народних ремесел;

§  розвивати почуття відповідальності і гордості за свою країну.

Виховні:

§  виховувати дошкільників, розвиваючи дбайливе ставлення до природи і людей свого краю, країни;

§  виховання у дитини любові і прихильності до своєї сім'ї, дому, дитячого садка;

§  виховання поваги до праці.

Освітні:

§  на прикладі ближнього природного оточення познайомити дошкільнят з навколишнім світом, допомогти їм усвідомити своє місце в ньому;

§  вчити орієнтуватися в природному середовищі існування;

§  залучати дітей до національних традицій українського народу;

§  вчити малюків розписувати писанки, іграшки, посуд;

§  виготовляти різні вироби: серветки, іграшки, аплікації тощо.

          Дані завдання повинні вирішуватись у всіх видах дитячої діяльності: на заняттях, в гуртковій роботі, в іграх, в праці, в побуті. Щоденно виховувати в дитини не тільки патріотичні почуття, а й формувати її взаємини з дорослими і однолітками.

Перспективний план

 

№ п/п

Зміст роботи

Мета

Термін виконання

1.

Україна – рідний край

§  Розширювати знання дітей про рідний край – Україну.

§  З’ясувати поняття «рідна земля», «отчий дім», «держава».

§  Виховувати почуття любові до Вітчизни, почуття національної гордості.

 

19.10.22

2.

Зростаємо патріотами. Ніхто не забутий, ніщо не забуте

§  Поповнити знання про традицію застосування рушника.

§  Ознайомити з українською іграшкою.

§  Виробляти навички використання народного фольклору.

§  Виховувати любов та шану до рідного слова, пісні, фольклору, України.

§  Розвивати пам'ять, увагу, інтерес до традицій.

09.11.22

3.

Краса та велич символів держави

§  Формувати уявлення про народні символи: вербу, калину.

§  Виховувати гордість за те, що ми живемо в Україні.

23.11.22

4.

Моє рідне село

§  Дати знання дітям про село Рокитне як місце, де народилися і живуть.

§  Формувати знання про історію села, його жителів.

§  Виховувати бажання прикрашати своє село, зберігати його красу, дотримуватися правил співжиття.

 

14.12.22

5.

Знай свої права і обов’язки, дитино!

(Мультимедійний перегляд)

§  Ознайомити дітей з їх правами та обов’язками в межах міжнародної конвенції ООН.

§  Дати визначення поняття «право», «обов’язок».

§  Виховувати повагу до законів Держави – Конституції.

28.12.22

6.

Народні традиції

§  Продовжувати знайомити з українськими народними традиціями і звичаями.

§  Виховувати почуття патріотизму на народних та національних традиціях.

§  Дати поняття «патріотизму».

11.01.23

7.

Золоті руки народних майстрів.

§  Розвивати естетичні почуття, емоції, переживання, інтерес до народного мистецтва.

§  Виховувати інтерес до мистецтва рідного краю.

§  Познайомити дітей з видами народного прикладного мистецтва (Петриківський, Яворівський, Косівський розписи, Опішнянською керамікою, витинанками), з їх характерними особливостями.

§  Спонукати до прагнення складати розповіді, висловлювати судження, власне розуміння художнього образу.

25.01.23

8.

Національний одяг

§  Розвивати спостережливість;

§  Виховувати національну гордість за український народ;

§  Розширити уявлення дітей про український національний одяг, його складові частини, звичайні правила одягання;

§  Показати різнобарв’я та колорит вишивки.

08.02.23

9.

«Український віночок – символ українського народу»

§  Розвивати естетичний смак, фантазію, пам’ять, увагу.

§  Виховувати почуття національної гордості, любов та пошану до традицій свого народу, зокрема до національного вбрання.

§  Поглиблювати та закріплювати знання дітей про українське національне вбрання.

22.02.23

10.

Хатній інтер’єр

§  Прищеплювати інтерес до історії українського житла українського народу;

§  Розкрити значення хати в житті людини, ознайомити із давніми обрядами, символікою, традиціями, пов’язаними із житлом;

§  Дати знання про українську оселю, знайомити з традиціями її прикрашання.

08.03.23

11.

Одяг моєї бабусі

§  Розвивати уявлення дітей про старовинний жіночий український національний костюм;

§  Виховувати емоційно-естетичне ставлення до навколишньої дійсності;

§  Ознайомити з українською хустиною;

§  Формувати вміння дітей скла- дати описові загадки.

§   

22.03.23

12.

Колиска роду – українська хата. Одарчина оселя

§  Продовжувати знайомити дітей з українським житлом, предметами побуту для прикрашання, кожен з яких має своє призначення.

§  Поглибити знання про вишивку, як вид декоративно-прикладного мистецтва;

§  Вчити оцінювати результат пра- ці людей.

12.04.23

13.

Пісенна творчість українського на- роду

§  Залучити дітей до народної скарбниці народної мудрості, використовуючи український фольклор, народні пісні, що передаються з давніх-давен і які потрібно знати і шанувати.

§   

26.04.23

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

Фольклорна веселка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключне засідання гуртка (мандрівка-подорож

§  Ознайомити дітей з українським календарно-обрядовим колом, малими фольклорними жанрами, а також з казками, легендами, в яких виявляються риси, притаманні патріотам.

§  Розповісти про стародавні українські народні традиції, пов’язаними з днями тижня, познайомити з багатством усної народної творчості;

§  Виховувати любов до фольклору та народних традицій.

10.05.23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.05.23