Ескурсія на тему: «Ознайомлення з інвентарем протипожежного куточка у дитячому дошкільному закладі»


Програмовий зміст: дати дітям уявлення про протипожежний куточок дошкільного закладу, його призначення й ознайомити з предметами, які є в ньому; розширювати уявлення про прийоми гасіння пожеж; виховувати інтерес до професії пожежників.

Вихователь. (Звертає увагу дітей на протипожежний щиток). Як ви думаєте, чому всі предмети на ньому червоного кольору? (Всі ці предмети призначені для гасіння пожежі)

— Ми з вами розглядаємо протипожежний щиток. Якщо виникне пожежа, то дорослі зможуть взяти тут необхідні предмети для гасіння пожежі (відро, багор, лопату тощо).

— Назвіть відомі вам предмети, які ви бачите на щитку. (Відро тощо)
— Що дорослі зможуть робити цими предметами? (Під час пожежі відром будуть носити воду і заливати вогонь, сокирою відрубувати частину предмета, вибивати скло в вікні, лопатою закидати вогонь піском)
— А це багор. У нього довга ручка, на кінці загнуті в різні боки гачки. Багор також потрібен під час пожежі. За допомогою гачків з приміщення витягнуть предмети, ним можна зачепити будь-який предмет. Ручка в багрі довга, тому вогонь не дістане того, хто ним користується. Вогонь можна загасити не тільки водою. Пам’ятаєте, ми з вами гасили вогнище піском. Що сталося з вогнем? (Вогонь згас)
— У протипожежному куточку є ящик, подивіться туди. Що в ньому? (Пісок)
— Для чого потрібен пісок? (Піском можна гасити вогонь)
— А це вогнегасник. Усі дорослі уміють ним користуватися. Під час пожежі люди піною з вогнегасника поливають предмети, які горять, і вогонь згасає.

Ми розглянули всі предмети, які є на протипожежному щитку. Як ви думаєте, чому всі ці предмети зібрані в одному місці? (Щоб дорослі швидко могли знайти потрібний предмет під час пожежі)

— Погляньте, будь ласка, на ці ілюстрації. (Ілюстрації, на яких зображено, як пожежники гасять пожежу) Людей яких професій ви тут бачите? Чи подобається вам професія пожежника? Чому?

Послухайте вірш Г. Бойка «Білчата».
Ось білка білчатам горіхи збира,
В дуплі залишилась лише дітвора.
Білчата міркують: горіхи смачні,
Коли б ще підсмажити їх на вогні.
Знайшли сірники, пустотливі білчата
І вони вже стали в дуплі розкладати.
Трухляве дупло спалахнуло умить,
І дуб загорівся і ліс вже горить.
Та добре, що поруч знайшлися тоді
Пожежники смілі – бобри молоді.
Всі дружно вони за роботу взялися,
Пожежу мерщій загасили у лісі.
Врятовані вчасно малі білченята,
Та в них ні горіхів, ні теплої хати…

Вихователь. Хто винен у пожежі? Що зробили білченята не так? Чого повинна навчити білка своїх малят? (Відповіді дітей.) Як ви викличете пожежників? Що їм чітко потрібно сказати? (Де горить, що горить, хто викликав пожежників.) Викладіть на партах номери телефонів пожежної команди і швидкої допомоги.

Дидактична гра «Так чи ні?»
У руках у дітей сигнальні картки: з одного боку — зелений колір (так), з іншого — червоний (ні). Ними діти сигналізують відповіді на запитання:
— Чи порушуєш ти правила поведінки, коли сам вдома?
— Чи граєшся ти з сірниками?
— Чи знаєш ти, як викликати пожежну команду?
— Чи можна під час пожежі користуватись ліфтом?
— Чи можна гасити водою одяг, що горить на людині?
— Чи потрібно виконувати вимоги дорослих, коли їх немає вдома?

Підсумок

Вихователь. Тепер ви знатимете, для чого потрібен протипожежний щит і як важлива професія пожежних. Наступного разу ми відвідаємо пожежну частину і дізнаємося про цю професією більше.