Паперова майстерня на тему: «Дива з паперу» керівник Андруховець Н.М.

 




Анотація

До майстерні на тему: «Дива з паперу»

 

 Програма  майстерні для дітей дошкільного віку визначає обсяг та зміст знань,умінь і навичок, засвоєння яких забезпечить розвиток художньо-творчого потенціалу  у дітей. Вона розроблена для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Тривалість навчання – три роки. Складається з 4 розділів:                   

   -організація освітнього процесу;

   -напрямки та завдання;

  -технічні прийоми та перспективне планування;

 - практичний блок.

Розділ 1 «Організація освітнього процесу» розкриває загальну кількість занять на місяць, навчальний рік, періодичність проведення гурткової роботи у кожної вікової групі, термін навчання.

Розділ 2 «Напрямки та завдання» включає головні напрямки та основні завдання, на які спрямована дана програма.

Розділ 3 «Технічні прийоми та перспективне планування» показує технічні прийоми, систему роботи з дітьми дошкільного віку, починаючи з трьох років.

Подані терміни проведення,тематику дитячих робіт, необхідний матеріал та завдання до кожного заняття.

Розділ 4 «Практичний блок» містить розробки окремих конспектів занять, варіанти анкет для батьків.

    Містить додатки «Літературна скарбничка». До якої увійшли збірки літературних творів, які поділені на три розділи за віковими групами. Даний матеріал може бути використаний під час проведення різних видів занять у всіх вікових групах.

    Робота у майстерні полягає у інтеграції різних видів художньо-продуктивної діяльності (малювання, аплікація, конструювання). Самостійне створення художнього образу з найпростішого матеріалу, паперу, допомагає дитині реалізуватися, як творчій особистості, позитивно впливає на її подальший всебічний розвиток.

 

 

 

Пояснювальна записка

 

Сьогодні кожному педагогу важливо приділити увагу розвитку творчих особливостей кожної дитини. Адже саме дитяча творчість є засобом образного пізнання реального світу. У дошкільному віці художня праця- це важливий засіб розумового збагачення дітей та розвитку їх творчості, тому, що з образотворчою діяльністю не розривно повязані пізнавальні інтереси.

 Праця у майстерні «Дива з паперу» ставить мету – особистісний підхід до дитини дошкільного віку, розвиток її творчих здібностей. Освітній процес здійснюється через творчу  роботу, оскільки оволодіння даними нетрадиційними технічними прийомами спирається на завдання з художньої праці з програм виховання та навчання дітей.

Даний матеріал передбачає цілеспрямовану роботу вихователя,спрямовує на пошук різних форм і методів художньо-естетичного виховання, навчання дітей вільно реалізовувати свої природні нахили, висловлювати свою особисту думку через діяльність з папером.

Також необхідна участь батьків у художній праці-таке спілкування, де на першому місці стоїть любов батьків до своєї дитини.

Є додатки літературних творів, які стануть в нагоді вихователю під час різних видів діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Розділ 1

Організація освітнього процесу

 

Вікова група:

Здійснення

навчання

Періодичність

занять

Кількість занять

(на місяць)    (всього)

Молодша група

(4-й рік життя)

Перший рік

1 раз на місяць

1

    9-10

Середня група

(5-й рік життя)

Другий рік

2 рази на місяць

2

   18-19

Старша група

(6-й рік життя)

Третій рік

2 раз на місяць

2

    18-20

 














Розділ 2

Напрямки і завдання

Головні напрямки роботи майстерні

«Дива з паперу»

 

1.  Вчити усвідомлювати, що створенню образу передує задум.

2.  Активізувати знання про процес праці.

3.  Користуватися  «механізмом думання»:

-                                                   обмірковувати композицію (вибір формату паперу, його положення, розміщення головного змістовного центру, інших предметів, їх розташування.

-                                                   формування вміння здійснювати елементарну прогностичну оцінку майбутнього результату.

-                                                   забезпечити можливість поглиблення і розширення уявлень про задум, оволодіння певними технічними прийомами.

4.  Спонукати до обговорення свого задуму з однолітками та вихователем.

5.  Розвивати здібності дітей послідовно реалізовувати план-задум.

6.  Вчити добирати адекватні прийоми роботи, необхідні матеріали.

7.  Стимулювати до експериментування, прояв фантазії.

 

Основні завдання програми

 

1. Вчити дітей виготовляти поробки з паперу різної фактури застосовуючи методи ТРВЗ та нетрадиційні прийоми.

2. Освоювати та вдосконалювати технічні процеси і прийоми виготовлення поробок, іграшок - орігамі та витинанок. Викликати бажання робити своїми руками та використовувати їх у різних видах діяльності.

3. Розвивати естетичні почуття, художнє сприйняття форми й кольору, характерних особливостей істот та предметів, які виготовляються, декоративність, узагальнення форм.

4.                Формувати усвідомлення поетапності творчого процесу, розуміти значимість усіх його компонентів ( виникнення задуму, реалізацію задуму         , оцінку результату) в створенні художнього образу.

5.  Розвивати і удосконалювати навички і вміння творчості дитини в художній праці, вчити створювати виразні образи.

6. Залучати до праці в парах, групками, колективно. Навчити  діяти узгоджено, в колективі і для колективу. Розвивати почуття відповідальності.

7.  Виховувати інтерес до художньої  ручної праці, естетичний смак.

 

 

Перспективне планування майстерні

для старшої групи

 

Термін проведення

Тема

Матеріал

Прийоми

Програмові завдання

Вересень

1. «Парасолька»

Папір прямокутної форми різних кольорів, ручка для парасольки

Гофрируван-ня

Продовжувати вчити дітей використовувати прийом гофрирування

2. «Голуб миру»

Папір прямокутної форми

Складання

Продовжувати вчити дітей складати папір за схемою

Жовтень

1.«Пливе по морю

човник»

Тонкий папір жовтого, блакитного та зеленого кольорів.

Складання паперу

Познайомити дітей з прийомами складання паперу смужками у спіральки.

2. «Осінь у лісі»

Тонкий папір, заготовки дерев, ялинок, білі смужки, коричневі паперові квадрати

Орігамі

Познайомити дітей з технікою виготовлення орігамі

Листопад

1.«Лисичка і вовк»

Паперові квадрати чорного та оранжевого кольорів.

Орігамі

Продовжувати знайомити дітей з технікою орігами

2. «Зайчик- побігайчик»

Папір квадратної форми білого та сірого кольорів.

Орігами

Продовжувати вчити дітей використовувати техніку орігамі в різних варіантах

Грудень

1. «Сніжинки»

Папір квадратної форми білого кольору.

Витинанки

Познайомити дітей з прийомом витинанки.

2. «Гірлянда із сніговичками»

Папір білого кольору квадратної форми

Стрічкова витинанка

Продовжувати вчити дітей складати папір декілька раз .

Січень

1. «Різдвяна зірка»

Тонкий папір різних кольорів

орігамі

Продовжувати

Вчити дітей використовувати техніку орігамі в різних  варіантах.

2. «Зимова казка»

Тонований аркуш паперу,паперові серветки білого кольору. Папір білого,коричневого кольорів

Ліхтарики,

Петельки, скачування

Продовжувати вчити дітей використовувати різні прийоми з папером.

Лютий

1. «Іграшки для малюків»

Круги паперові, різнокольоровий папір для прикрас

Веселий конус

Познайомити дітей з новим прийомом - конус. Вчити скручувати круг у конус, прикрашати ,як іграшку.

2. «Рибки в акваріумі»

Папір тонований, смужки зеленого кольору,обгортки з цукерок

Оригамі

Продовжувати вчити дітей користуватися технікою орігамі.

Березень

1. «Весняні квіти» (тюльпани)

Папір червоного,жовтого, фіолетового кольорів квадратної форми

Складання

Продовжувати вчити дітей складати папір за схемою

2. «Стоїть у полі теремок»

(колективно)

Папір квадратної форми, різних кольорів

Оригамі

Використовуємо техніку оригамі в різних варіантах.

Квітень

1. «Метелики на лузі»

Білий картон, кольоровий папір

Оригамі

Продовжувати вчити дітей складати папір за схемою.

2. « Чарівна квітка»

Папір трикутної форми різних кольорів

Гофрируван-ня

Продовжувати знайомити дітей з прийомами гофрирування.

 

Травень

1. «Папуга»

Папір квадратної форми, папір з обкладинок, жатий папір

Оригамі

Продовжувати вчити дітей користуватися технікою оригамі.

 

2.«За задумом»

Папір різної форми, кольору та фактури

За бажанням дітей

Вправляти дітей у самостійному виборі теми роботи та матеріалу.

 

 

Результативність:

наявність високої пізнавальної активності, художніх здібностей;

-  наявність самостійної художньої діяльності;

- визначення етапів творчого процесу, розуміти значимість усіх його компонентів (виникнення задуму, оцінка результату) в створенні образу;

- використання різних технічних прийомів під час виконання робіт з художньої праці;

- оцінювання відповідно до задуму власної роботи та товаришів;

- вміння працювати за поданою схемою.