Проект "Зимуючі птахи"


У сучасних умовах проблема екологічного виховання дошкільнят набуває особливої гостроти і актуальності. Саме в період дошкільного дитинства відбувається формування почав екологічної культури. Тому дуже важливо розбудити в дітях інтерес до живої природи, виховувати любов до неї, навчити берегти навколишній світ.

Зимовий час – це не тільки веселі свята, жваве катання з гірок, відчайдушна гра в сніжки, але і міцні морози з пронизливим вітром. У холодну пору року перед зимуючими птахами постають життєво важливі питання: як прогодуватися. Доступної їжі стає значно менше, але потреба в ній зростає. Іноді природний корм стає практично недоступним, тому багато птахи не можуть пережити зиму і гинуть.

Наше завдання – познайомити дітей з птахами, зимуючими у нашій місцевості, за їх видами та особливостями; навчити піклуватися про птахів, допомагати їм у холодний зимовий час.

Тип проекту: інформаційно-творчий.
Вид проекту: груповий.
Тривалість: короткостроковий.
Вік: 3- 4 роки.
Учасники: вихователі, батьки та діти ІІ – середньої групи.

Етапи проекту
1 етап - підготовчий
  • обговорення цілей і завдань вихователями, дітьми, батьками;
  • створення необхідних умов для реалізації проекту;
  • перспективне планування проекту.

2 етап - основний (практичний)
  • впровадження у освітній процес методів і прийомів на розширення знань дітей про зимуючих птахів;
  • продуктивна діяльність дітей.

3 етап - заключний
  • презентація проекту,
  • звіт про проведення акції «Допоможи птахам!».


Реалізація проекту
1 етап
Мета: розширення і збагачення знань про зимуючих птахів.
Завдання:
1. Закріпити знання дітей про зимуючих птахів, про роль людини в житті зимуючих птахів.
2. Сприяти розвитку творчих та інтелектуальних здібностей вихованців
3. Залучити вихованців і батьків до допомоги птахам у важких зимових умовах.
Очікуваний результат:
1. Розширення кругозору дітей про зимуючих птахів.
2. Поліпшення предметно-розвивального середовища.
3. Активну участь дітей і батьків у виставці «Краща годівниця для птахів»

2 етап
Основний (практичний)

Захід
Завдання
Формування цілісної картини світу «Знайомі незнайомці», читання Б.Брехт «Зимовий розмова через кватирку»
Виховувати турботливе ставлення до птахів. Закріпити знання про пристосованості птахів до зимового періоду. Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між природними явищами і життям птахів.
Спостереження за горобцями. Читання С.Єсенін «Співає зима - агукає»
Уточнити уявлення дітей про звички горобців, зазначити, у який час року вони прилітають до годівнички, який корм краще, як довго перебувають на годівниці. Запропонувати дітям перевірити правильність народної прикмети «Якщо горобець настовбурчився - до морозу, пір'ячко приглажене - до тепла». Обговорити з дітьми, чому в морози горобець сидить, настовбурчившись.
Бесіда «Пташина їдальня»
Поговорити з дітьми про важливість їх роботи з підгодівлі птахів; вчити відчувати себе причетним до всього живого. Виховувати дбайливе ставлення до птахів, відповідальність; заохочувати прагнення приносити користь, допомагати птахам взимку.
Трудова діяльність: підгодовування птахів.
Запропонувати бажаючим взяти на себе відповідальність за очищення і наповнення годівниці, вчити підбирати корм з урахуванням того, які птахи прилітають на ділянку. Запропонувати пояснити, чому особливо важливо підгодовувати птахів після сильного снігопаду та ожеледиці. Заохочувати прагнення піклуватися про птахів.
Художньо продуктивна діяльність «Снігури на гілках»
Розширювати уявлення дітей про зимуючих птахів, про роль людини у житті птахів. Вчити передавати свої спостереження за живою природою в художньо-образотворчої діяльності, створювати картини з тонких пластилінових джгутиків. Навчити зображати снігура і синицю, передавати особливості зовнішнього вигляду. Розвивати композиційні навички.
Конструювання: «Голуби» ( орігамі )
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів. Закріплювати знання дітей про птахів, що прилітають на ділянку. Викликати бажання зробити голуба у техніці орігамі. Закріплювати вміння дітей працювати з папером, складати лист в різних напрямках.
Читання В.Бианки «Пташиний рік: «Зима», 
М. Н. Богданова «Домашній горобець»
Знайомити дітей з новими літературними творами, продовжувати формувати вміння підтримувати бесіду за змістом прочитаного, виховувати у дітей любов до навколишнього, бажання допомогти птахам.
Малювання «Як ми годували птахів»
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів. Закріплювати знання про пристосованості птахів до зимових умов. Розвивати самостійність у виборі зображувальних засобів (кольорові олівці, фарби, воскові олівці). Розвивати композиційні уміння.
Настільні ігри: «Зимуючі птахи»,  «Збери картинку», лото «Птахи»
Закріплювати уявлення про зимуючих птахів, їх зовнішньому вигляді.
Рухливі ігри: «Горобчики і кіт», «Переліт птахів», «Горобці і ворони»
Формувати уявлення про птахів і їх звички. Вправляти у стрибках на двох ногах. Розвивати координацію рухів, вміння орієнтуватися на майданчику.
Дидактична гра «Що добре, що погано?
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів, бажання піклуватися і них, допомагати їм.