У сучасних умовах проблема екологічного виховання дошкільнят набуває
особливої гостроти і актуальності. Саме в період дошкільного дитинства
відбувається формування почав екологічної культури. Тому дуже важливо розбудити
в дітях інтерес до живої природи, виховувати любов до неї, навчити берегти
навколишній світ.
Зимовий час – це не тільки веселі свята, жваве катання з гірок, відчайдушна
гра в сніжки, але і міцні морози з пронизливим вітром. У холодну пору року
перед зимуючими птахами постають життєво важливі питання: як прогодуватися.
Доступної їжі стає значно менше, але потреба в ній зростає. Іноді природний
корм стає практично недоступним, тому багато птахи не можуть пережити зиму і
гинуть.
Наше завдання – познайомити дітей з птахами, зимуючими у нашій місцевості,
за їх видами та особливостями; навчити піклуватися про птахів, допомагати їм у
холодний зимовий час.
Тип проекту: інформаційно-творчий.
Вид проекту: груповий.
Тривалість: короткостроковий.
Вік: 3- 4 роки.
Учасники: вихователі, батьки та діти ІІ – середньої групи.
Етапи проекту
1 етап - підготовчий
- обговорення цілей і завдань вихователями, дітьми, батьками;
- створення необхідних умов для реалізації проекту;
- перспективне планування проекту.
2 етап - основний (практичний)
- впровадження у освітній процес методів і прийомів на розширення знань дітей про зимуючих птахів;
- продуктивна діяльність дітей.
3 етап - заключний
- презентація проекту,
- звіт про проведення акції «Допоможи птахам!».
Реалізація проекту
1 етап
Мета: розширення і збагачення знань про зимуючих птахів.
Завдання:
1. Закріпити знання дітей про зимуючих птахів, про роль людини в житті
зимуючих птахів.
2. Сприяти розвитку творчих та інтелектуальних здібностей вихованців
3. Залучити вихованців і батьків до допомоги птахам у важких зимових
умовах.
Очікуваний результат:
1. Розширення кругозору дітей про зимуючих птахів.
2. Поліпшення предметно-розвивального середовища.
3. Активну участь дітей і батьків у виставці «Краща годівниця для птахів»
2 етап
Основний (практичний)
Захід
|
Завдання
|
Формування цілісної картини світу «Знайомі незнайомці», читання Б.Брехт
«Зимовий розмова через кватирку»
|
Виховувати турботливе ставлення до птахів. Закріпити знання про
пристосованості птахів до зимового періоду. Вчити встановлювати
причинно-наслідкові зв'язки між природними явищами і життям птахів.
|
Спостереження за горобцями. Читання С.Єсенін «Співає зима - агукає»
|
Уточнити уявлення дітей про звички горобців, зазначити, у який час року
вони прилітають до годівнички, який корм краще, як довго перебувають на
годівниці. Запропонувати дітям перевірити правильність народної прикмети
«Якщо горобець настовбурчився - до морозу, пір'ячко приглажене - до тепла». Обговорити
з дітьми, чому в морози горобець сидить, настовбурчившись.
|
Бесіда «Пташина їдальня»
|
Поговорити з дітьми про важливість їх роботи з підгодівлі птахів; вчити
відчувати себе причетним до всього живого. Виховувати дбайливе ставлення до
птахів, відповідальність; заохочувати прагнення приносити користь, допомагати
птахам взимку.
|
Трудова діяльність: підгодовування птахів.
|
Запропонувати бажаючим взяти на себе відповідальність за очищення і
наповнення годівниці, вчити підбирати корм з урахуванням того, які птахи
прилітають на ділянку. Запропонувати пояснити, чому особливо важливо
підгодовувати птахів після сильного снігопаду та ожеледиці. Заохочувати
прагнення піклуватися про птахів.
|
Художньо продуктивна діяльність «Снігури на гілках»
|
Розширювати уявлення дітей про зимуючих птахів, про роль людини у житті
птахів. Вчити передавати свої спостереження за живою природою в
художньо-образотворчої діяльності, створювати картини з тонких пластилінових
джгутиків. Навчити зображати снігура і синицю, передавати особливості
зовнішнього вигляду. Розвивати композиційні навички.
|
Конструювання: «Голуби» ( орігамі )
|
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів. Закріплювати знання
дітей про птахів, що прилітають на ділянку. Викликати бажання зробити голуба
у техніці орігамі. Закріплювати вміння дітей працювати з папером, складати
лист в різних напрямках.
|
Читання В.Бианки «Пташиний рік: «Зима»,
М. Н. Богданова «Домашній горобець» |
Знайомити дітей з новими літературними творами, продовжувати формувати
вміння підтримувати бесіду за змістом прочитаного, виховувати у дітей любов
до навколишнього, бажання допомогти птахам.
|
Малювання «Як ми годували птахів»
|
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів. Закріплювати знання про
пристосованості птахів до зимових умов. Розвивати самостійність у виборі
зображувальних засобів (кольорові олівці, фарби, воскові олівці). Розвивати
композиційні уміння.
|
Настільні ігри: «Зимуючі птахи», «Збери
картинку», лото «Птахи»
|
Закріплювати уявлення про зимуючих птахів, їх зовнішньому вигляді.
|
Рухливі ігри: «Горобчики і кіт», «Переліт птахів», «Горобці і ворони»
|
Формувати уявлення про птахів і їх звички. Вправляти у стрибках на двох
ногах. Розвивати координацію рухів, вміння орієнтуватися на майданчику.
|
Дидактична гра «Що добре, що погано?
|
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів, бажання піклуватися і
них, допомагати їм.
|