Ми дружимо з театром


Розвиток культури – важлива складова особистого зростання дитини. Особливо важливими орієнтирами для педагога є показники розвитку дітей у дошкільному віці, які акцентуються на основних результатах навчально -виховної роботи протягом дошкільного дитинства. Такі якості успішно формуються в усіх видах театралізованої діяльності, різних формах музичного виховання – зокрема театралізованих дійствах Театралізована діяльність як процес розвитку творчих здібностей дитини є процесуальною. Найважливішим в дитячому творчому театрі є процес репетицій, процес творчого переживання і втілення, а не кінцевий результат. Оскільки саме в процесі роботи над образом відбувається розвиток особистості дитини, розвиваються символічне мислення, рухливий емоційний контроль.

Театралізована діяльність в дитячому садку дітлахам дуже подобається? Адже вони більшу частину часу люблять грати. Кожен малюк завжди бажає виконати свою місію. А як навчити його виконувати свою роль і діяти? Хто допоможе йому придбати життєвий досвід? Звичайно ж, театр і артисти.

Адже чим є театралізована діяльність в дитячому садку? Це чудовий спосіб естетично-емоційного виховання малюків, який дозволяє створювати досвід соціального досвіду поведінки за допомогою казок і літературних творів для дошкільного віку. Така література завжди відрізняється моральної спрямованістю (добротою, сміливістю, дружбою і так далі).

Всім відомо, що завдяки театру малюк пізнає навколишній світ і серцем, і розумом. Таким чином він намагається висловити своє власне ставлення до зла і добра. Театр вчить маленьких артистів бачити прекрасне в людях і в житті, пробуджує в них бажання нести у світ добре і красиве. Як правило, театр всебічно розвиває дітей.

Яка ж мета театралізованої діяльності в дитячому саду? Вихователі прагнуть реалізовувати поставлені завдання через всі типи дитячої ініціативи, спрямовані на формування в малюків творчого початку і особистісних якостей.

Примітно, що заняття театральної практикою допомагають розвивати здібності та інтереси дітей. Взагалі вони позитивно впливають на загальний розвиток, виявляють допитливість, допомагають засвоювати свіжу інформацію і способи дії, активують прагнення до пізнання нового, розвивають асоціативне мислення.

А театралізована діяльність в молодшій групі дитячого садка допомагає малюкам стати наполегливіше і цілеспрямованість, проявити загальний інтелект і емоції на репетиціях. Крім того, театральні заняття вимагають від діточок систематичності в роботі, працьовитості, рішучості, що чудово формує вольові лінії характеру.

У дітлахів розвивається кмітливість, уміння комбінування образів, інтуїція і винахідливість, здатність імпровізації. Театр і часті виступи перед глядачами на сцені реалізують творчі сили і духовні потреби малюків, розкріпачують і підвищують самооцінку.

На заняттях дитина постійно чергує функції виконавця і глядача. Це допомагає йому демонструвати перед товаришами свою позицію, вміння, фантазію і знання.

Організація театралізованої діяльності в дитячому саду включає в себе неймовірну кількість пунктів. Спершу малюків знайомлять з казкою, разом з ними розглядають картинки. У процесі читання аналізують вчинки героїв разом з дітлахами. Не можна допускати щоб аналіз поведінки персонажів виглядав як повчання і вимоги. Педагог повинен захопити малюків, щоб говорили вони, а він лише контролював хід їхніх думок.

Існує така відома письменниця Антипина. Театралізована діяльність в дитячому садку - її улюблена тема. Вона написала книгу, що розкриває безліч питань в цій галузі. Фактично, це методичний посібник, призначений для педагогів освітніх дошкільних установ. Воно містить ігри та вправи, розвиваючі пластику і міміку, елементи логоритміки і артикуляційної гімнастики. У книзі також представлені розробки ігор, казок і свят.

У години розваг показуємо вихованцям вистави різних видів театрів (ляльковий, іграшковий, тіньовий, театр живих тіней та масок), кінофільми. Залучаємо їх до показу вистав, самостійних ігор „У театр” за дитячими уподобаннями, до участі в дитячих драматичних гуртках. Спонукаємо до інсценування змісту знайомих казок, оповідань, виготовлення атрибутів та декорацій до них. Вчимо за власним бажанням розігрувати інсценівки за змістом знайомих літературних творів та усної народної творчості.

Удосконалюємо навички володіння мовою жестів та імітаційних рухів. Вправляємо дітей у наслідуванні поз людей у різних ситуаціях. Вчимо передавати відповідними рухами дії людей, характерні професійні рухи музиканта, швачки, столяра, доярки, пташниці. Закріплюємо вміння інтонаційно передавати емоційний стан персонажів гри-драматизації, голосом відтворювати почуття радості, суму, прикрості, тривоги. Вчимо новим способам водіння ляльок (тіньового театру, театру ляльок з рухливими ніжками, театру п’яти пальців, театру бі-ба-бо). Допомагаємо дітям створювати ігрове середовище, виготовляти ляльки, деталі костюмів, декорацій. Бережно ставитись до дитячої творчості, розвивати вміння імпровізувати, підтримувати винахідливість, бажання щоразу по-новому розігрувати казки або інші твори за певним сюжетом