Розвиток культури –
важлива складова особистого зростання дитини. Особливо важливими орієнтирами
для педагога є показники розвитку дітей у дошкільному віці, які акцентуються на
основних результатах навчально -виховної роботи протягом дошкільного дитинства.
Такі якості успішно формуються в усіх видах театралізованої діяльності, різних
формах музичного виховання – зокрема театралізованих дійствах Театралізована
діяльність як процес розвитку творчих здібностей дитини є процесуальною.
Найважливішим в дитячому творчому театрі є процес репетицій, процес творчого
переживання і втілення, а не кінцевий результат. Оскільки саме в процесі роботи
над образом відбувається розвиток особистості дитини, розвиваються символічне
мислення, рухливий емоційний контроль.
Театралізована діяльність
в дитячому садку дітлахам дуже подобається? Адже вони більшу частину часу
люблять грати. Кожен малюк завжди бажає виконати свою місію. А як навчити його
виконувати свою роль і діяти? Хто допоможе йому придбати життєвий досвід? Звичайно
ж, театр і артисти.
Адже чим є театралізована
діяльність в дитячому садку? Це чудовий спосіб естетично-емоційного виховання
малюків, який дозволяє створювати досвід соціального досвіду поведінки за
допомогою казок і літературних творів для дошкільного віку. Така література
завжди відрізняється моральної спрямованістю (добротою, сміливістю, дружбою і
так далі).
Всім відомо, що завдяки
театру малюк пізнає навколишній світ і серцем, і розумом. Таким чином він
намагається висловити своє власне ставлення до зла і добра. Театр вчить
маленьких артистів бачити прекрасне в людях і в житті, пробуджує в них бажання
нести у світ добре і красиве. Як правило, театр всебічно розвиває дітей.
Яка ж мета
театралізованої діяльності в дитячому саду? Вихователі прагнуть реалізовувати
поставлені завдання через всі типи дитячої ініціативи, спрямовані на формування
в малюків творчого початку і особистісних якостей.
Примітно, що заняття
театральної практикою допомагають розвивати здібності та інтереси дітей.
Взагалі вони позитивно впливають на загальний розвиток, виявляють допитливість,
допомагають засвоювати свіжу інформацію і способи дії, активують прагнення до
пізнання нового, розвивають асоціативне мислення.
У дітлахів розвивається
кмітливість, уміння комбінування образів, інтуїція і винахідливість, здатність
імпровізації. Театр і часті виступи перед глядачами на сцені реалізують творчі
сили і духовні потреби малюків, розкріпачують і підвищують самооцінку.
На заняттях дитина
постійно чергує функції виконавця і глядача. Це допомагає йому демонструвати
перед товаришами свою позицію, вміння, фантазію і знання.
Існує така відома письменниця
Антипина. Театралізована діяльність в дитячому садку - її улюблена тема. Вона
написала книгу, що розкриває безліч питань в цій галузі. Фактично, це
методичний посібник, призначений для педагогів освітніх дошкільних установ.
Воно містить ігри та вправи, розвиваючі пластику і міміку, елементи логоритміки
і артикуляційної гімнастики. У книзі також представлені розробки ігор, казок і
свят.
Удосконалюємо навички
володіння мовою жестів та імітаційних рухів. Вправляємо дітей у наслідуванні поз
людей у різних ситуаціях. Вчимо передавати відповідними рухами дії людей,
характерні професійні рухи музиканта, швачки, столяра, доярки, пташниці. Закріплюємо
вміння інтонаційно передавати емоційний стан персонажів гри-драматизації,
голосом відтворювати почуття радості, суму, прикрості, тривоги. Вчимо новим
способам водіння ляльок (тіньового театру, театру ляльок з рухливими ніжками,
театру п’яти пальців, театру бі-ба-бо). Допомагаємо дітям створювати ігрове
середовище, виготовляти ляльки, деталі костюмів, декорацій. Бережно ставитись
до дитячої творчості, розвивати вміння імпровізувати, підтримувати
винахідливість, бажання щоразу по-новому розігрувати казки або інші твори за
певним сюжетом