Консультація для вихователів



«Вихователь і музичний керівник. Теорія та практика педагогічної взаємодії» 

Всім відомо, що загальний та музично- естетичний розвиток дошкільників у дитячому саду здійснюють музичний керівник, що має фахову освіту (музичну школу, музичне відділення училища або інституту) добре володіючий теорією й методикою педагогічного процесу, і вихователь.


Робота педагогів (музиканта й вихователя) складна, різноманітна й повинна проводитися в тісному контакті.

У нашому дитячому саду працюють молоді фахівці, саме тому я вибрала цю тему. Для початку мені б хотілося познайомити вихователів з функціями й обов'язками музичного керівника.

Функції й обов'язку музичного керівника:





За загальну постановку музичного виховання в дитячому саду відповідає музичний керівник. Він виконує наступне:

  • Проводить заняття в кожній віковій групі 2 рази в тиждень відповідно графікові роботи. Це вимагає великої попередньої підготовки: відбирає і розучує музичний матеріал, який потрібно грамотно й виразно виконати дітям. 
  • Розробляє й планує засвоєння програмних навичок, вчасно готує наочний матеріал, посібники, прослуховує записи, намічає й проводить (якщо це необхідно) індивідуальні заняття підгрупами або з окремими дітьми.
  • Відповідає за проведення свят і розваг.
  • За допомогою консультацій і групових занять керує роботою вихователів в області музичного розвитку дітей. 


На консультаціях музичний керівник:
  • знайомить вихователів з планом роботи, 
  • розучує дитячі твори, звертаючи увагу на вміння і навички, якими повинна володіти дитина,
  • обговорює проведене заняття ( враховує успіхи, труднощі дітей, яким потрібна допомога), 
  • підбирає аудіо – записи для прослуховування на ранковій гімнастиці та на інших заняттях.

На групових заняттях музичний керівник систематично навчає вихователів, удосконалюючи їхні навички в області співу й руху.

Розучує з ними твори, для індивідуального й колективного
виконання на святах і розвагах. При цьому враховує здатності
кожного: один має прекрасний голос, інший добре танцює, третій красиво виконує вправи, четвертий виразно декламує й може стати активним ведучим свята.

Регулярно проводить педагогічні наради, на яких вирішуються
методичні питання, обговорюється програма святкових ранків
і розваг, намічаються додаткові завдання, з метою вдосконалення навчального процесу.

Проводить роботу з батьками , втягуючи їх у загальний процес музичного виховання дитини. В індивідуальній бесіді, на консультації, зборах музичний керівник дає поради щодо музичного розвитку дитини.

Функції й обов'язки вихователя:
Вихователь має у своєму розпорядженні більші можливості прилучення дітей до музики:
  • Бере активну участь у процесі навчання дітей на музичних заняттях.
  • Наприклад, у молодших групах вихователь співає разом з дітьми, не заглушаючи дитячого співу.
  • У середній і старшій групах допомагає розучуванню пісень й разом з музичним керівником оцінює виконання, уже вивченого твору. Крім цього (якщо вихователь співає чисто й виразно), може проспівати нову пісню з фортепіанним супроводом.
  • При навчанні дітей музично- ритмічним рухам у молодших групах, вихователь бере участь у всіх видах рухів, тим самим активізуючи малят.
  • У середній, старшій групі роль вихователя інша: він діє в міру необхідності, показуючи рух, нагадуючи ту або іншу побудову або даючи окремі вказівки в танці, вправі, грі... 
  • Вихователь стимулює творчість дітей: підказує тему, розподіляє ролі, намічає загалом розвиток сюжету. 
  • Направляє самостійну музичну діяльність дітей, включає музику в ігри, прогулянки, трудовий процес, гімнастику, образотворчу діяльність, розвиток мови та ознайомлення з навколишнім середовищем, використовуючи вивчений матеріал. 
  • Бере участь у відборі музичного матеріалу, використовуючи його на заняттях гімнастикою, образотворчою діяльністю, по розвитку мови й ознайомленням з навколишнім. 
  • Спільна робота й взаємодопомога музичного керівника й вихователя приводить до бажаних результатів у рішенні завдань загального музичного виховання дошкільника.