Заняття з економічного виховання.

 Тема: «Що можна купити за гроші, а що ні?»



 

Середня група

Вихователь

Прокопчук І.Д.

 

 

 

 

2023р.

 

 

Мета: Дати дітям знання про гроші, звідки вони беруться, пояснити сутність цього поняття та значення грошей для життя людей, перш за все родини; розширювати уявлення про національну грошову одиницю України – гривню та інших країн; підвести дітей до висновку, що за гроші можна купити лише товари та послуги, але не інші цінності (дружба, повага, любов, здоров’я); учити зіставляти ціну товару з кількістю наявних грошей під час здійснення покупок (іграшок) в магазині; дати уявлення людей про те, що праця людей і її результати оплачуються грошима, гроші треба заробляти; закріпити знання дітей про цифри ( 1,2).

Розвивати інтерес пізнавати економіку, діалогічне мовлення, логічне мислення, уяву; активізувати словник дітей словами ( купюра,монета, цінник, товар, покупець, гривня).

Виховувати уважність, посидючість, самостійність, уміння слухати вихователя, культуру поведінки, ввічливість.

Матеріал: ширма, лялька Оксана, паперові гроші, металеві монети, ілюстрації до бесіди «Навіщо потрібні гроші?»; коректурна таблиця «Що можна купити за гроші, а що ні?», фішка, музична руханка, матеріал до сюжетно-рольової гри «Магазин» (костюм продавця, торбинки, гаманці з грошима, іграшки, калькулятор), цінники, бейджик.

Методичні прийоми: показ, пояснення, розповідь, бесіда, використання приказки.

Хід заняття.

Вихователь.

Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всім гарненько.

Усміхніться самі до себе,

Усміхніться всі до мене,

Усміхніться до гостей,

І скажіть всім: «Добрий день»

(діти сідають)

являється лялька Оксана)

Лялька Оксана.

- Привіт, друзі. Мене звати Оксанка. У мого братика скоро день народження. Я дуже хочу щось йому подарувати. Батьки дали мені гроші і сказали – вирішуй сама. А я не знаю, що таке гроші, що за них можна купити. Допоможіть мені розібратись.

Вихователь.

- Діти, допоможемо Оксанці? (відповідь дітей)

На світі є багато країн. Кожна країна має свої гроші, які по різному називаються: в Америці – долари,

в Польщі – злоті,

в Чехії – крони,

в Німеччини – євро.

А як називається наша країна?

Діти. Україна.

Вихователь. Як називаються українські гроші?

Діти. Гривні.

Вихователь. Які бувають  українські гроші?

Діти. Паперові купюри та металеві монети.  (вихователь уточнює і показує)

Вихователь. Що зображено на українських грошах?

Діти. Цифри та люди.

Вихователь. Зображення людей – це портрети відомих людей: Іван Мазепа, Григорій Сковорода, Тарас Шевченко, Михайло Грушевський, Володимир Великий. Але про них ви дізнаєтесь коли трішки підростете.

Вихователь. Де беруться гроші?

Діти. Батьки заробляють.

Вихователь. Де вони заробляють?

Діти. На роботі.

Вихователь. В народі кажуть: «Хочеш гроші мати, треба працювати»

 

 

 

 

Дидактична гра «Де зберігають гроші»

Вихователь. Навіщо потрібні гроші? (діти відповідають, розгляд ілюстрацій на дошці).

Фізкультхвилинка.

Лялька Оксана. Дякую, друзі, що так гарненько розказали мені про гроші. Тепер я можу піти до магазину і купити все - все, що я захочу і подарувати братику.

Вихователь. Діти, а чи все можна купити за гроші?

Діти.Ні.

Вихователь. Зараз ми з вами попрацюємо з таблицями. Що можна купити за гроші (діти працюють). Що не можна купити за гроші? (діти працюють і відповідають).

Вихователь. Отже, діти, за гроші можна купити товари та послуги, але не інші цінності ( дружба, любов, здоров’я, повага ).

Лялька Оксана. Дякую, діти ,тепер я зрозуміла, що не все можна купити за гроші. До побачення, малята!

 

Вихователь. Діти, а ви ходите з батьками в магазин? (так).  

Той хто продає товари, називається…(продавець);

Той хто купує товари, називається…(покупець);

Що потрібно взяти в магазин?

Діти. Список що купити, торбинку, гаманець.

Вихователь. А навіщо нам гаманець?

Діти. Щоб зберігати гроші.

Вихователь. Я сьогодні, вас, запрошую відвідати магазин іграшок. Але спочатку  скажіть мені діти, як потрібно поводитись у магазині? (відповіді дітей: не кричати, вітатися, дякувати за покупку, якщо багато людей стати в чергу).

А тепер  беріть свої торбини та гаманці і пішли до магазину.

Вихователь. Всі вже придбали іграшки? Нам час в садочок повертатись та іграшки роздивлятись.

Підсумок.

Вихователь. Чи сподобалось діти, працювати на занятті? (Так)

Про що ми з вами говорили? (гроші)

Чи потрібні нам гроші? (Так,потрібні)